واکنش کره شمالی به درخواست کشورهای گروه هفت

کدخبر: ۵۶۸۷۶۴
وزیر خارجه کره شمالی گفت تا زمانی که تهدیدهای نظامی آمریکا و متحدانش از بین نرود ،پیونگ یانگ به اتخاذ «اقدامات لازم ادامه می‌دهد.»
واکنش کره شمالی به درخواست کشورهای گروه هفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، چوئه سون هویی، وزیر خارجه کره شمالی، بامداد جمعه کشورهای گروه هفت (جی ۷) را به دلیل درخواست برای عاری‌سازی هسته‌ای شبه‌جزیره کره به دخالت غیرقانونی در امور داخلی کره شمالی متهم کرد.

بنابر گزارش رویترز، به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، وی تاکید کرد که اگر این کشورها به نقض حاکمیت و منافع بنیادین کشورش ادامه دهند، پیونگ یانگ اقدامات قوی اتخاذ خواهد کرد.

وی تاکید کرد که کره شمالی بعنوان یک کشور دارای سلاح هسته‌ای، انکارناپذیر است و تا زمانی که تهدیدهای نظامی آمریکا و متحدانش پا برجاست، پیونگ یانگ به اتخاذ اقدامات لازم ادامه می‌دهد.

وزرای خارجه جی ۷ در نشست خود در ژاپن که سه‌شنبه به پایان رسید آزمایش موشک بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی را محکوم کرده و خواستار عاری‌سازی هسته‌ای شدند.

کره شمالی همواره به رزمایش‌های مشترک آمریکا با متحدان منطقه‌ای خود اعتراض کرده و آنها را تهدیدی علیه خود می‌داند.

پیونگ یانگ در پاسخ به این تهدیدها در ماه‌های اخیر چندین آزمایش موشکی انجام داده است.

در همین حال، رسانه دولتی کره شمالی چهارشنبه اعلام کرد پیونگ یانگ ساختن نخستین ماهواره جاسوسی را تکمیل کرده و کیم جونگ اون دستور آخرین آمادگی‌ها برای پرتاب آن را طبق برنامه‌ریزی صادر کرده است.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی همچنین تاکید کرد پرتاب و عملیات ماهواره شناسایی مهم ترین وظیفه ضروری در حال حاضر است تا بدین ترتیب به تقویت تاثیرگذاری نظامی در جنگ بازدارندگی در برابر کره جنوبی و آمریکا که موقعیت نظامی شان را در برابر کره شمالی تقویت می‌کنند بپردازند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید