وعده یک ماه گاز رایگان!

کپی برداری جالب اردوغان از روی دست احمدی نژاد

کدخبر: ۵۶۸۸۶۶
: رئیس جمهور ترکیه در حالی که تنها چند هفته به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ مه باقی مانده پمپاژ اولین گاز تولید داخلی به شبکه انرژی این کشور را شروع کرده و از ارسال گاز رایگان برای مدت یک ماه به مناطق مسکونی این کشور خبر داد.
کپی برداری جالب اردوغان از روی دست احمدی نژاد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دولت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پمپاژ اولین بخش از گاز طبیعی تولید داخل این کشور به شبکه توزیع ملی گاز را در روز پنجشنبه راه اندازی کرده و با افزایش دادن استقلال آنکارا در حوزه انرژی، گاز رایگان در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ۱۴ مه در اختیار شهروندان این کشور قرار داد.

رجب طیب اردوغان در "مراسم بهره برداری" از این پروژه در شهر زونگولداغ در ساحل دریای سیاه اعلام کرد، گاز مصرفی مناطق مسکونی ترکیه به مناسبت این رویداد برای مدت یک ماه رایگان شده و هزینه‌ای معادل ۶۲۵ لیر (۳۲.۲ دلار)‌ را برای هر خانوار صرفه جویی می‌کند.

او سپس گفت، گاز مصرفی مربوط به حمام‌ها و آشپزخانه‌های خانه‌های مسکونی نیز به مدت یک سال با نرخ توزیع ۲۵ متر مکعب در هر ماه رایگان می‌شود.

به نوشته میدل ایست آی، برآورد می‌شود همزمان با بحران موجود بر سر هزینه‌های معیشتی در ترکیه این طرح اردوغان باعث صرفه جویی ۱۲۵ لیر (۶.۴۴ دلار) در هر ماه برای مردم این کشور شده که مجموع رقم سالانه آن به ۱۵۰۰ لیر (۷۷.۲ دلار)‌ می‌رسد.

آنکارا برنامه ریزی کرده اولین گاز تولیدی دریای سیاه را قبل از انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ۱۴ مه به مناطق مسکونی پمپاژ کرده و به این ترتیب باعث افزایش محبوبیت اردوغان شود.

 

ترکیه در ماه دسامبر برآورد خود درباره ذخایر گاز طبیعی در دریای سیاه را حدود یک سوم افزایش داده و مجموع این ذخایر را ۷۱۰ میلیارد متر مکعب اعلام کرد. ارزش بازار این ذخایر در منطقه یک تریلیون دلار برآورد شده است.

اوگوجان آکینر، رئیس مرکز تحقیقات سیاسی و استراتژی انرژی ترکیه به خبرگزاری آناتولی گفت، تولید ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز در فاز اول این پروژه پنج تا شش درصد از تقاضای سالانه در ترکیه را تامین می‌کند.

ترکیه هدفگذاری کرده تا به تولید سالانه ۶۰ میلیون متر مکعب گاز برسد.

از زمان کشف اولین ذخایر گاز طبیعی ترکیه در ۱۷۰ کیلومتری ساحل زونگولداغ در دریای سیاه، بیش از ۸۰۰۰ کارمند در بخشهای زمینی پروژه و ۲۰۰۰ نفر در بخشهای دریایی آن برای مدت دو سال سه شیفت برای استخراج گاز کردند.

در حال حاضر ترکیه تا حد زیادی همچنان در زمینه نفت و گاز به واردات از روسیه، جمهوری آذربایجان و ایران متکی است. این کشور همچنین گاز طبیعی مایع از قطر،‌ آمریکا، نیجریه و الجزایر وارد می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید