درخواست جدید آمریکا از ایران

کدخبر: ۵۶۸۹۳۱
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما سخت در تلاشیم تا آمریکایی‌های زندانی در ایران را آزاد کنیم.
درخواست جدید آمریکا از ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز شنبه در کنفرانسی خبری ادعا کرد: روز یکشنبه (۲۳ آوریل) روز ناراحت‌کننده‌ای برای عماد شرقی و خانواده اش است. آن روز سالروز پنجمین سالی است که عماد در ایران زندانی شد. این یعنی پنج سال است که وی از خانواده خود جدا شده است و فرصت جشن‌گیری تولد خود و دیگر سالگردها را از دست داده است. عماد در زندان اوین حبس شده است.

وی با ناعادلانه خواندن بازداشت دوتابعیتی‌های آمریکایی در ایران گفت: ما هیچ اولویتی بالاتر از آزاد کردن آمریکایی‌هایی که در خارج از کشور حبس شده‌اند، نداریم. ما سخت در تلاشیم تا آمریکایی‌های  زندانی در ایران را آزاد کنیم.

پاتل با این اتهام که از بازداشت توابع خارجی به عنوان اهرم سیاسی استفاده می‌شود گفت: ما بار دیگر از ایران می‌خواهیم‌ که فورا شهروندان آمریکایی نظیر عماد شرقی، مراد طاهبار و سیانک نمازی را آزاد کند.

در برابر این درخواست وزارت خارجه ایران پیش از این گفته است برای تبادل زندانیان به طور غیرمشروط و بدون گره زدن آن به موضوعات دیگر آمادگی دارد و حسن نیت خود را با آزاد کردن یک زندانی دو تابعیتی با نگاه به وضعیت وی ثابت کرد.

این در حالی است که ایران اقدام متقابل و تشویق کننده ای شاهد نبوده و امیدوار است دولت آمریکا با همین نگرش انسانی گام عملی برای اجرای این توافق بردارد.

رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی نیز اواخر سال گذشته در توییتر نوشت: « سخنگوی واخ(وزارت خارجه) آمریکا به شکل ضمنی گزارش ان بی سی درباره مذاکره برای زندانیان این کشور و اموال مسدود شده ایران را تایید کرد. با درخواست واشینگتن موافقت تهران ، مذاکران غیرمستقیم و نتیجه‌بخش انجام شده اما نهایی شدن توافقات در حال مذاکره نیازمند صداقت و عدم سیاسی کاری آن‌هاست.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید