ترکیه به عراق حمله کرد

کدخبر: ۵۶۸۹۵۴
ارتش ترکیه حمله هوایی جدیدی به پناهگاه‌های تروریست‌ها در شمال عراق انجام داده است.
ترکیه به عراق حمله کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزارت دفاع ترکیه امروز شنبه از حمله هوایی به مواضع عناصر پ.ک. ک در شمال عراق خبر داد.

آناتولی گزارش داد، در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: ۳ تروریست به هلاکت رسیده اند. این تروریست‌ها در منطقه عملیاتی پنجه قفل در شمال عراق به هلاکت رسیدند.

وزارت دفاع ترکیه تاکید کرد: ارتش ترکیه به ویران کردن پناهگاه‌های تروریست‌ها ادامه می‌دهد.

چند روز قبل مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه با تأکید بر اینکه عملیات ترکیه در شمال عراق ادامه خواهد داشت، گفت: ما از عراق می‌خواهیم که در عملیات مشترک با ما علیه پ ک ک شرکت کند. حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق به ریاست «بافل طالبانی» هلیکوپترهایی را از فرانسه دریافت کرده و آن را به تروریست‌های «پ ک ک» تحویل داده است.

«مولود چاووش اوغلو» در مصاحبه با رسانه‌های ترکیه گفت: آمریکا حریم هوایی عراق را کنترل می‌کند و به همین دلیل از این پروازها آگاه است. رئیس جمهور ترکیه در دیدار اخیر با همتای آمریکایی خود به این موضوع اشاره کرده است. آمریکا و برخی کشورهای غربی به هر نحوی از حزب کارگران کردستان (پ ک ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی پ گ) حمایت می‌کنند. این بالگردها متعلق به حزب طالبانی یا حکومت محلی سلیمانیه است و نه متعلق به حزب کارگران کردستان یا یگان‌های مدافع خلق و توسط حزب طالبانی تهیه شده است.

وی مدعی شد که حزب طالبانی به پ‌ک‌ک امکان کنترل کامل سلیمانیه را داده است و اعضای این گروه وارد نقاط استراتژیک و فرودگاه‌های سلیمانیه شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید