زلنسکی قانون تغییر نام اماکن روسی را امضا کرد

کدخبر: ۵۶۹۱۲۴
اقتصادنیوز: ولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین در تازه‌ ترین اقدام خود با شعار زنده‌ نگه‌ داشتن هویت کشورش ۲ قانون را امضا کرد.
زلنسکی قانون تغییر نام اماکن روسی را امضا کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر طبق این قوانین استفاده از اسامی روسی برای اماکن عمومی در اوکراین ممنوع است و از این پس دانش زبان و تاریخ اوکراین به عنوان پیش‌ شرطی برای اخذ تابعیت اوکراینی به شمار می‌ رود.

شماری از خیابان‌های اوکراین که تا کنون اسامی روسی داشتند، به این قانون مجددا نامگذاری شدند و مجسمه‌ های شخصیت‌ های تاریخی و سرشناس روس نظیر کاترین کبیر در چارچوب پروژه‌ ای که مقامات اوکراینی آن را «استعمارزدایی» نامیده‌ گذاری کردند، از بین رفتند.

در خبری مربوط به زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین در مصاحبه با العربیه گفت: وضعیت میدانی خوب نیست؛ ولی ما بخشی از خاک خود را آزاد کرده‌ ایم. ضدحمله به نیروهای روس قطعا صورت خواهد گرفت و ما از موفقیت آن اطمینان داریم ولی دشوار است که اکنون چیزی در این‌ باره بگویم؛ زیرا ما هنوز در مرحله آمادگی برای این حمله قرار داریم.

وی اخیرا تحریم‌ های تازه‌ ای را علیه شهروندان برخی کشورها اعلام کرد.

رئیس‌جمهوراوکراین دیروز شنبه اعلام کرد که ۴۰ فرد حقیقی و ۳۸۲ نهاد دولتی از جمله روسیه، سوئیس، ایران و مالی را تحریم کرده است.

بنا به تحریم‌های اعلام شده از سوی دولت اوکرین، احزاب سیاسی روسیه، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه و روس بانک از جمله نهادهایی هستند که در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند.

رئیس‌جمهور اوکراین پیش از این تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه امضا کرد که به موجب آن ۳۵۱ فرد و ۲۴۱ نهاد از روسیه در فهرست تحریم کی‌یف قرار گرفتند.

علاوه بر اوکراین، آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با اشغال بخش‌هایی از خاک اوکراین توسط روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید