این استان ها منتظر رگبار شدید باران باشند

کدخبر: ۵۶۹۲۳۹
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق در مناطق مختلف کشور و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها خبر داد.
این استان ها منتظر رگبار شدید باران باشند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۴ اردیبهشت) در استان‌های آذربایجان غربی،  آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام و غرب همدان رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد ریزش تگرگ و در بخش‌هایی از خوزستان و ارتفاعات البرز غربی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز در ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی زاگرس در استان‌های کرمان، شمال شرق فارس، یزد و بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، ابرناکی وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، سه‌شنبه (۵ اردیبهشت) سامانه بارشی در نواحی شمال غرب، غرب، مرکز، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی فعالیت خواهد داشت و در مناطقی از جنوب شرق کشور در استان‌های کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان نیز  وقوع رگبار و رعدوبرق انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: چهارشنبه(۶ اردیبهشت) در بخش‌هایی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، جنوب و شرق کشور و طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۷ و۸ اردیبهشت) در برخی مناطق نیمه‌شرقی کشور و ارتفاعات البرز بارش ادامه خواهد داشت.

ضیاییان گفت: دوشنبه در شمال شرق، جنوب غرب، غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز و سه‌شنبه در نوار شرقی و جنوب کشور وزش باد نسبتا شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: امروز و فردا شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۵ اردیبهشت ) نیمه‌ابری، در بعداز ظهر ابری، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و روز  چهارشنبه ( ۶ اردیبهشت) نیمه‌ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۴ و ۵ اردیبهشت) اهواز  با دمای ۴۰ و ۳۴ درجه سانتیگراد گرمترین و امروز شهر کرد و همدان با دمای ۴ و فردا شهر کرد با دما ۵  درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید