ادعای روزنامه قالیباف علیه حسن روحانی/ به دنبال بازی سیاسی است

کدخبر: ۵۶۹۲۶۵
حسن روحانی و اصلاح‌طلبان در شرایطی سعی دارند خود را طرفدار ایده رفراندوم و بازگشت به نظر عامه مردم نشان بدهند که اساسا در گفتمان فکری و اندیشه‌ای پر نخوت ایشان، ذره‌ای مجال برای بروز نظر عامه مردم وجود ندارد.
ادعای روزنامه قالیباف علیه حسن روحانی/ به دنبال بازی سیاسی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه صبح نو، با نزدیک شدن به موعد برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، سنسورهای سیاسی جریان‌های موسوم به اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا نیز حسابی حساس شده تا با وجود کارنامه‌ پراشکالی که در طول چندین دوره حضور در قدرت از خود برجای گذاشتند مجددا شانس خود را امتحان کنند.

حسن روحانی و اصلاح‌طلبان در شرایطی سعی دارند خود را طرفدار ایده رفراندوم و بازگشت به نظر عامه مردم نشان بدهند که اساسا در گفتمان فکری و اندیشه‌ای پر نخوت ایشان، ذره‌ای مجال برای بروز نظر عامه مردم وجود ندارد. برای فهم عمیق طرز اندیشه اصلاح‌طلبان و اعتدالیون نسبت به عامه مردم، شاید اظهارات سال‌ها پیش محمود سریع‌القلم، استاد مدل‌های توسعه و از مشاوران حسن روحانی در دولت یازدهم، واضح‌ترین نمونه باشد.

سریع‌القلم را که بسیاری با دفاعیاتش از برجام می‌شناسند، سال ۹۶ صدا و سیما را به خاطر پرسیدن نظر مردم عادی در مورد پرونده هسته‌ای، پوپولیست خواند و با توهین به لبوفروش‌ها و رانندگان تاکسی، آنها را تهی از فهم موضوعات حیاتی کشور دانست.

اصلاح‌طلبان و اعتدالیون از طرح همه‌پرسی، اولا به دنبال برهم زدن حواس و تعادل قوای تصمیم‌گیر در انتخابات مجلس پیش‌رو هستند و ثانیا درصددند تا این پالس را به جامعه ارسال کنند که برخلاف به‌زعم خودشان «هسته سخت قدرت»، آنها مردم‌گرا و مردم‌باور هستند و می‌خواهند تجلی اراده جامعه در انتخابات مجلس دوازدهم و سپس ریاست‌جمهوری چهاردهم باشند.

طرح دعاوی شاذی نظیر برگزاری رفراندوم در شرایط کنونی، صرفا یک بازی سیاسی و ابزاری خطرناک برای دوقطبی‌سازی جامعه و کامروایی از دل این دوقطبی‌سازی در انتخابات پیش‌رو است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید