یک جاسوس انگلیسی فرزند خود را کشت

کدخبر: ۵۶۹۲۷۲
براساس اسناد افشاشده از دولت انگلیس، یکی از جاسوسان این کشور که برای نفوذ به اردوگاه یک گروه تروریستی در مرز پاکستان-افغانستان اعزام شده بود، در بازگشت از ماموریت، فرزند خود را کشته است.
یک جاسوس انگلیسی فرزند خود را کشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مطابق اسنادی که به رویت نشریه تایمز انگلیس رسیده، سرویس جاسوسی این کشور موسوم به «اِم‌آی‌۶» به‌رغم نگرانی از وضعیت ذهنی یکی از جاسوسان، وی را برای نفوذ به اردوگاه گروه القاعده در مرز پاکستان و افغانستان اعزام کرده و این فرد که نامش فاش نشده، در بازگشت از ماموریت، فرزند خود را کشته است.

این گزارش مدعی شده که جاسوس مذکور سابقه کیفری داشته و پیش از اعزام، دچار حمله عصبی شده و علاوه بر این، در تست‌هایی سنجش ثبات روانی، بدترین نمرات ممکن را گرفته است.

مطابق اسناد، او پس از بازگشت به انگلیس، در شرایط روانی به شدت بی‌ثباتی بوده و بعدها اعتراف کرده که فرزندش را کشته است. او پس از این اقدام، بازداشت و به قتل متهم شد. در محاکمه‌ای که بعدها انجام شد، یک دادگاه به‌رغم پذیرش این موضوع که جاسوس از بیماری روانی رنج می‌برده، وی را به جرم قتل، گناهکار اعلام کرد.

به طور دقیق مشخص نیست که این جاسوس چه زمانی به منطقه کوهستانی وزیرستان اعزام شده اما نشریه تایمز گزارش کرده که او دستور داشته تا یکی از اعضای گروه تروریستی را مسموم کند. براساس دفاعیه این جاسوس، سرویس امنیتی انگلیس، سلامت روانی او و اطرافیانش را «کاملا نادیده» گرفته است.

 
کد خبر 5761936
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید