امیرعبداللهیان: از ابتکارات عمان در مسیر مذاکرات مطلع شدیم

کدخبر: ۵۶۹۵۷۶
امیرعبداللهیان در خصوص نقش عمان در مذاکرات رفع تحریم ها گفت: طبعا سلطنت عمان همواره در موضوع گفتگو و مذاکره برای لغو تحریم ها علیه ایران نقش سازنده و مثبتی را ایفا می‌کند.
امیرعبداللهیان: از ابتکارات عمان در مسیر مذاکرات مطلع شدیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور دیدار و گفتگو با مقامات عمانی به این کشور سفر کرده، امروز سه‌شنبه با بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان دیدار و گفتگو کرد.

وی پس از این دیدار در جمع خبرنگاران در خصوص رایزنی خود با همتای عمانی‌اش گفت: در خصوص پروژه های اقتصادی و تجاری که بین دو کشور وجود دارد، با هم اتفاق نظر داریم تا عملیاتی شدن این پروژه‌ها را تسریع کنیم.

امیرعبداللهیان ادامه داد: از زمان سفر سال گذشته آقای رییسی به مسقط و برمبنای توافق مقامات عالی دو کشور شاهد پیشرفت های سریع در مناسبات دو کشور و همکاری های منطقه ای و بین المللی هستیم.

وزیر امور خارجه در خصوص تشکیل کمیسیون اقتصادی دو کشور گفت: توافق کردیم که کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران برگزار شود. بر اساس دعوت رسمی جناب آقای دکتر رییسی از جناب آقای سلطان برای سفر به تهران در خصوص بازه زمانی سفر جناب سلطان به تهران گفتگو و توافق کردیم.

وی ادامه داد: از جمله موضوعات گفتگوها و رایزنی های منطقه ای ما تمرکز بر تحولات در فلسطین، سودان، افغانستان و اوکراین بود. بر تحولات منطقه ای اتفاق نظر داریم.

امیرعبداللهیان در خصوص نقش عمان در مذاکرات رفع تحریم ها گفت: طبعا سلطنت عمان همواره در موضوع گفتگو و مذاکره برای لغو تحریم ها علیه ایران نقش سازنده و مثبتی را ایفا می‌کند. ما در این رابطه مشورت های لازم را با یکدیگر انجام دادیم. از تلاش های جناب سلطان و و زیر امور خارجه عمان در این رابطه تشکر می‌کنیم. چارچوب دیپلماسی و مذاکره همواره مورد توجه ما است و از ابتکارات مسقط در این رابطه مطلع شدیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید