ادعاهای ضدایرانی اوکراین تکرار شد

کدخبر: ۵۶۹۷۴۰
تارنمای دولت اوکراین گزارش داد: در جلسه دیروز (۵ اردیبهشت) هیأت وزیران، تحریم های جدید کی یف علیه تهران را پیشنهاد کرد.
ادعاهای ضدایرانی اوکراین تکرار شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دولت کی یف در ادامه رفتار خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران و به بهانه اثبات نشده ارسال جنگ افزار به روسیه، تحریم هایی را علیه ایران به شورای امنیت و دفاع اوکراین پیشنهاد کرد.

 تارنمای دولت اوکراین گزارش داد: در جلسه دیروز (۵ اردیبهشت) هیأت وزیران، تحریم های جدید کی یف علیه تهران را پیشنهاد کرد.

بر اساس بیانیه یولیا سویریدنکو (Yuliia Svyrydenko)، وزیر اقتصاد اوکراین، تحریم های فوق در پی بی‌توجهی و جدی نگرفته شدن محدودیت های پیشین اوکراین و شرکای آن علیه افراد و شرکت هایی که مستقیماً در تامین جنگ افزار به روسیه دخیل بوده اند، پیشنهاد شده است.

سویریدنکو ابراز امیدواری کرد که کشورهای دیگر نیز به این تحریم ها بپیوندند.

بر اساس این تحریم های پیشنهادی که به مدت ۵۰ سال اعمال خواهند شد و برای اجرا باید به تصویب شورای دفاع و امنیت ملی، ریاست جمهوری و مجلس این کشور برسند، خروج سرمایه به وسیله ساکنان جمهوری اسلامی ایران از اوکراین، انتقال فن آوری و حقوق مالکیت معنوی به ساکنان ایران، سرمایه گذاری در ایران و به نفع ساکنان ایران و تبادل کالا با ساکنان ایران ممنوع می شود.

تعلیق خدمات دهی به ابزارهای پرداخت الکترونیک (از جمله انتقال، پرداخت و دریافت وجه) صادره از سوی ساکنان ایران از دیگر مفاد این تحریم هاست.

"ولودیمیر زلنسکی" رئیس‌جمهوری اوکراین اخیرا خبر از وضع تحریم ‌های تازه‌ علیه نهادها و شهروندان برخی کشورها از جمله ایران داده بود.

بر پایه تحریم‌های اعلام شده از سوی زلنسکی، ۴۰ فرد حقیقی و ۳۸۲ نهاد دولتی از جمله ایران، روسیه، سوئیس، لوکزامبوگ، مالی، فرانسه و قبرس تحریم کرده است.

تحریم ۵۰ ساله این افراد شامل ممنوعیت ورود به سرزمین اوکراین، صدور ویزای اوکراین، لغو بازدیدهای رسمی و ممنوعیت انجام تعهدات اقتصادی و مالی برای افراد تحت تحریم است.

این رویکرد خصمانه اوکراین براساس ادعاهای واهی در حالی علیه ایران ادامه داشته که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده از هیچ کدام از طرف های درگیر در جنگ اوکراین حمایت نمی‌کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز گذشته و در دیدار مارتین گریفیتس معاون بشردوستانه و کمک‌های اضطراری دبیرکل سازمان ملل متحد، با تشریح مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با این منازعه تاکید کرد: ایران به هیچ طرفی در جنگ کمک نظامی نمی کند و جنگ را راه حل نمی داند و از حاکمیت و تمامیت ارضی تمام کشورها از جمله اوکراین حمایت می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید