شناسایی اولین مورد آبله میمونی در این کشور همسایه

کدخبر: ۵۶۹۷۵۲
یکی از مقامات وزارت بهداشت پاکستان اظهار کرد که بیمار مبتلا به آبله میمونی در یکی از بیمارستان های پایتخت این کشور قرنطینه شده و ردیابی تماس های وی آغاز شده است.
شناسایی اولین مورد آبله میمونی در این کشور همسایه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شبکه الجزیره اعلام کرد، مقامات بهداشتی پاکستان اولین مورد ابتلا به بیماری "ام پاکس" (آبله میمونی) را در این کشور تایید کردند.

این بیماری ویروسی و عفونی که قبلاً آبله میمونی نامیده می شد، در یک مرد ۲۵ ساله پاکستانی که اخیراً از عربستان به اسلام آباد بازگشته، شناسایی شده است.

یکی از مقامات وزارت بهداشت پاکستان اظهار کرد که این بیمار در یکی از بیمارستان های پایتخت این کشور قرنطینه شده و ردیابی تماس های وی آغاز شده است.

این مقام بهداشتی پاکستان به الجزیره گفت: هنوز شواهدی مبنی بر انتقال بومی ام پاکس در پاکستان وجود ندارد و خطر گسترش بین‌المللی بیماری نیز از پاکستان کم است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت (WHO)، ام پاکس یک بیماری عفونی است که توسط ویروس آبله میمونی ایجاد می شود. این بیماری می تواند از طریق تماس نزدیک و مایعات بدن حیوانات آلوده یا از افراد آلوده به افراد دیگر منتقل شود.

ام پاکس می تواند باعث بروز بثورات دردناک، تب، گلودرد و غدد لنفاوی متورم در مبتلایان به آن شود.

شیوع چشمگیر این بیماری در ماه مه سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) در سراسر اروپا و آمریکای شمالی گزارش شد.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، همچنین از ابتدای سال گذشته میلادی بیش از ۸۷ هزار مورد تایید شده ابتلا به ام پاکس در سراسر جهان شناسایی شده و بیش از ۱۲۰ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید