نامزد احتمالی ریاست‌جمهوری تایوان:

اگر رئیس‌جمهور شوم، چین حمله نخواهد کرد

کدخبر: ۵۶۹۹۶۷
نامزد احتمالی ریاست‌جمهوری تایوان گفت: چین می‌خواهد اقتصاد خود را توسعه ببخشد و بر روی مسائلی مثل ایجاد اشتغال برای دانشجویان و مردم کشورش متمرکز شود. برای آن‌ها، حمله به تایوان در اولویت نیست.
 اگر رئیس‌جمهور شوم، چین حمله نخواهد کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، تری گو، بنیانگذار میلیاردر "فاکس‌کان" تایوان و شخصی که به‌دنبال نامزدی در ریاست‌جمهوری است امروز (پنجشنبه) گفت، از آنجایی که قصد اعلام "استقلال تایوان" را ندارد، بنابراین اگر رئیس‌جمهور شود، چین به این جزیره حمله نخواهد کرد.

بنابر گزارش رویترز، در پی انتخابات ریاست‌جمهوری آتی تایوان در ماه ژانویه، تنش‌ها میان تایپه و پکن شدت گرفته است و چین که تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند، رزمایش‌های متعددی را در اطراف این جزیره برگزار کرده است.

تری گو در جمع دانشجویان داشنگاه تونگهای تایوان بیان کرد: طبق درک و فهمم، آن‌ها (چینی‌ها) خواهان جنگ نیستند؛ اما اگر شما درگیر استقلال شوید، قطعا جنگ رخ خواهد داد. آن‌ها فکر می‌کنند که تایوان متعلق به آن‌هاست.

وی افزود: چین می‌خواهد اقتصاد خود را توسعه ببخشد و بر روی مسائلی مثل ایجاد اشتغال برای دانشجویان و مردم کشورش متمرکز شود. برای آن‌ها، حمله به تایوان در اولویت نیست.

تری گو مجددا با اشاره به ماموریت‌های تقریبا روزانه نیروی هوایی چین در اطراف تایوان تاکید کرد: من اعلام استقلال نخواهم کرد و شما به من حمله و در اطراف تایوان پرواز نخواهید کرد.

طبق قانون اساسی، تسای اینگ-ون، رئیس‌جمهوری تایوان بعد از دو دوره متوالی در قدرت، دیگر نمی‌تواند رئیس‌جمهور باقی بماند. حزب حاکم این رئیس‌جمهور، «ویلیام لای» معاون فعلی تسای اینگ-ون را به عنوان نامزد ریاست جمهوری خود انتخاب کرده است.

فاکس‌کان یک شرکت تولید تراشه‌ها و لوازم الکترونیکی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید