درخواست دولت از مجلس برای به تعویق انداختن استیضاح وزیر صمت

کدخبر: ۵۷۰۳۳۸
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از ارائه درخواست دولت به هیئت رئیسه مجلس برای به تعویق انداختن جلسه استیضاح وزیر صمت از یکشنبه به سه‌شنبه هفته جاری خبر داد.
درخواست دولت از مجلس برای به تعویق انداختن استیضاح وزیر صمت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، با اشاره به ارائه  ارائه درخواست دولت به هیئت رئیسه مجلس برای به تعویق انداختن جلسه استیضاح وزیر صمت از یکشنبه به سه‌شنبه هفته جاری گفت: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، برای برگزاری جلسه استیضاح یک وزیر، پیشنهادات وزیر مربوطه  یا هیئت وزیران و تصویب هیئت رئیسه مجلس باید مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد وزیر صمت این بوده که جلسه استیضاح از یکشنبه به سه‌شنبه منتقل شود، خاطرنشان کرد:  با عنایت به اینکه قانوناً 10 روز فرصت برای برگزاری استیضاح وجود دارد،  اگر مبنا روزهای کاری باشد، قانوناً تا 3شنبه هفته جاری فرصت برای برگزاری جلسه استیضاح در مجلس وجود دارد. علت درخواست ما از مجلس این است که با توجه به تعطیلی مجلس در هفته گذشته، فرصتی برای آقای فاطمی امین وجود نداشت تا با برگزاری جلساتی با متقاضیان استیضاح، به ابهامات و نقطه نظرات آنها پاسخ داده شود. 

حسینی گفت: هیئت رئیسه مجلس هنوز پاسخ درخواست دولت را نداده و تا پایان زمان اداری امروز تکلیف این درخواست مشخص می‌شود. 

به گزارش تسنیم، با توجه به اعلام هیئت رئیسه مجلس، قرار است جلسه استیضاح سیدرضا فاطمی امین،‌ وزیر صنعت، معدن و تجارت  صبح فردا (یکشنبه 10 اردیبهشت) در صحن مجلس برگزار شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید