قبر ناصرالدین شاه قاجار بالاخره پیدا شد +عکس

کدخبر: ۵۷۰۷۰۰
آرامگاه ناصرالدین شاه قاجار در حرم عبدالعظیم در شهر تهران قرار دارد، ولی سنگ مزار او در جریان تخریب قبر رضاشاه پهلوی در اوایل انقلاب، جابه‌جا شد.
قبر ناصرالدین شاه قاجار بالاخره پیدا شد +عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فرارو، ناصرالدین شاه قاجار در حرم حضرت عبدالعظیم در شهر ری ترور شد و همانجا به خاک سپرده شد.

پیشتر سنگ قبری مجلل داشت تا اینکه آن سنگ قبر معروف سرنوشتی عجیب پیدا کرد و سر از موزه درآورد و حالا پس از سالها مهدی شادکام پژوهشگر تاریخ، خبر داده:

ثبت نام خودرو آغاز شد/ شرایط ثبت نام و جزئیات مرحله دوم طرح یکپارچه

 

«در آستانه ۱۲۷مین سالروز ترور ناصرالدین شاه، خوشحالم که اعلام کنم، تلاش‌های چندین ساله ما برای حداقل نوشته شدن نام شاه‌ شهید برروی سنگ‌های کف حرم، به مانند سایر مدفونین آنجا به نتیجه رسیده و نام او بر تهی‌گورش نقش بسته شد. پس از برداشتن سنگ‌قبر، هیچ نشانی از قبر ناصری موجود نبود»

به گزارش فرارو، شادکام البته ساعتی پیش توییتی تکمیلی نوشت: صبح امروز متوجه شده است که نوشته روی سنگ قبر ناصرالدین پاک شده است. 

آرامگاه ناصرالدین شاه قاجار در حرم عبدالعظیم در شهر تهران قرار دارد، ولی سنگ مزار او در جریان تخریب قبر رضاشاه پهلوی در اوایل انقلاب، جابه‌جا شد.  سنگ قبر ناصرالدین شاه که پیکره‌ای از او را به نقش کشیده است، در گوشه‌ای از کاخ گلستان، معروف به «خلوت کریمخانی» نگهداری می‌شود.

 

ناصرالدین شاه

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید