به مناسبت روز معلم؛

خبر خوش برای فرهنگیان / منتظر سورپرایز دولت باشید

کدخبر: ۵۷۰۹۱۴
اقتصادنیوز: سرپرست وزارت آموزش و پرورش از اهدای هدیه ویژه دولت به معلمان در آستانه روز معلم خبر داد.
خبر خوش برای فرهنگیان / منتظر سورپرایز دولت باشید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سلام نو، رضامراد صحرایی در پایان نشست پاسخگویی مستقیم به تماس‌های مردمی در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری ضمن تبریک هفته و بزرگداشت مقام معلم، گفت: امروز هدیه ویژه‌ای از طرف رئیس‌جمهور برای نخستین بار به معلمان تقدیم خواهد شد.

وی درباره مهمترین اقدامات وزارت آموزش و پرورش در سال جاری گفت: در حوزه آموزش و پرورش برای نخستین‌بار از آغاز سال تحصیلی جدید یا در صورت امکان از همین اردیبهشت ماه سرانه مدارس با رویکرد عدالت محور مستقیماً از خزانه به حساب آنها ریخته خواهد شد، در سال‌های قبل این مبلغ به حساب ادارات کل ریخته می‌شد.

شرط و شروط زاکانی برای همکاری با شهردار نیویورک و لس‌آنجلس

وی با اشاره اینکه این واریز شامل همه مدارس نخواهد بود، توضیح داد: برخی از مدارسی که تعداد دانش‌آموزان کمی دارند مدیریت خواهند شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از ایجاد ردیف بودجه‌ای مستقل برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خبر داد و گفت: ده هزار میلیارد ریال بودجه سند تحول بنیادین اختصاص داده شده است که از کف مدرسه به بالا تخصیص داده خواهد شد.

وی افزود: در حوزه پرورشی رشد کاملا محسوسی داریم که این حوزه از دغدغه‌های نظام تعلیم و تربیت است. موضوع ورزش مدارس رشد خوبی دارد که برای آینده سازان این کشور بسیار مورد نیاز است. مدارس شبانه روزی هم رشد خوبی داشته‌اند.

صحرایی افزود: در حوزه استخدام هم برای استخدام ۲۸ هزار آموزگار ابتدایی هفته گذشته آزمون برگزار شد که بیش از ۵۳۰ هزار نفر شرکت کرده بودند و آزمون و نوع سوالات آن متحول شده بود. در ادامه آزمون دیگری هم برای استخدام دبیر دبیرستان‌، دبیر فنی و مربیان پرورشی برگزار خواهد شد که فرصت خوبی برای علاقمندان به تربیت و آموزش است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین از پرداخت بخشی از معوقات فرهنگیان خبر داد.

سرپرست آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که قاطعیت و پاسخگویی به مردم را در صورت رسیدن به وزارت هم ادامه خواهد داد یا نه؟ گفت: اگر قرار است روندی جز پاسخگویی به مردم، به وجود آید، بهتر است اصلا وزیر نباشیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره اخبار مسمومیت دانش‌آموزان هم توضیح داد: مدارس در وضعیت پایداری هستند اما مدرسه‌هراسی از استراتژی‌های دشمنان ملت است چون مدرسه جایی است که آینده ایران در آن ساخته می‌شود.

در آخرین گزارشی که هفته گذشته دریافت کردم، تعداد مدارسی که با مشکل مسمومیت دانش آموزان مواجه بودند به ۵ مدرسه در کل ایران رسیده بود.

صحرایی با تأکید بر اینکه این موضوع بیشتر عملیات روانی دشمنان است، توضیح داد: با ورود و همکاری والدین دانش‌آموزان، این تهدید مسمومیت به فرصتی برای ارتباط بیشتر مدارس و آموزش و پرورش با آنها تبدیل شد و دشمن بداند هر تحریکی علیه این ملت به فرصتی علیه خود آنها تبدیل خواهد شد.

وی افزود: موضوع با ورود و همراهی والدین حل شد اما باید تامل کرد که چرا با مدارس چنین می‌کنند؟ مدرسه نقطه‌ای است که آینده ایران در آنجا رقم می‌خورد و هرچه دانش‌اموزان از امنیت روانی بهتری برخوردار باشند این آینده درخشان‌تر است و دشمنان در برهم زدن این امنیت روانی شکست خوردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید