آخرین خبر از لایحه هفتم توسعه/ رئیس‌جمهور فردا به سوریه می‌رود

کدخبر: ۵۷۱۰۴۲
سخنگوی دولت گفت: فردا رئیس جمهور به دعوت رسمی بشار اسد به کشور سوریه سفر می‌کند، این سفر پس از ۱۳ سال در استمرار دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم و با محوریت تقویت مناسبات دو کشور صورت می‌گیرد.
آخرین خبر از لایحه هفتم توسعه/ رئیس‌جمهور فردا به سوریه می‌رود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ظهر امروز (سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: از استقبال پرشور مردم از رئیس جمهور در سفر به خوزستان تشکر و قدردانی می‌کنیم و همانطور که رئیس جمهور تاکید کرد، تمام ظرفیت‌های دولت را برای رفع مشکلات مردم خوزستان و رسیدن این استان به نقطه مطلوب خود به کار خواهیم بست.

وی افزود: فردا رئیس جمهور به دعوت رسمی بشار اسد به کشور سوریه سفر خواهد کرد. این سفر پس از ۱۳ سال صورت خواهد گرفت و در استمرار دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم و با محوریت تقویت مناسبات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران و سوریه و محور مقاومت خواهد بود.

بهادری جهرمی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در روزهای آینده گفت: سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» از ۲۰ الی ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در مصلی تهران برگزار خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: کشور تاجیکستان مهمان ویژه این نمایشگاه و برگزاری نمایشگاه به صورت حضوری و مجازی و با شرکت ۳۰۰۰ ناشر داخلی و خارجی از ۴۰ کشور دنیا برگزار می‌شود و برای اولین بار در این نمایشگاه، کتاب فروشی‌ها نیز در بخش مجازی حضور فعال دارند.

بهادری جهرمی افزود: در طول برگزاری نمایشگاه کتاب بیش از ۶۰۰ نشست نقد و رونمایی از کتاب در نظر گرفته شده است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۳) برگزار می‌شود، تصریح کرد: به عنوان بزرگترین رویداد صادراتی کشور با پیش بینی حضور بیش از هزار تاجر و بازرگان خارجی که تاکنون ثبت نام کرده‌اند و حضورشان قطعی شده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه از تاریخ ۱۷ الی ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی تهران و با حضور ۸۰۰ صادرکننده برتر ایرانی خواهد بود، همچنین بالغ بر پانزده هیئت عالی رتبه سیاسی و ۴۰ شرکت بزرگ خارجی نیز در این رویداد حضور خواهند داشت.

سخنگوی دولت گفت: قرار است طی ۴ روز برگزاری این رویداد اکثر شرکت‌ها و نشان‌های تجاری بزرگ صادراتی ایران توانمندی‌های خود را به عرصه نمایش بگذارند. انتظار می‌رود طی این رویداد و با توافقاتی که صورت خواهد پذیرفت در استمرار برنامه افزایش تجارت خارجی دولت سیزدهم، زمینه ارتقای روابط تجاری ایران با کشورهای مختلف و جهش مناسبات اقتصادی - تجاری کشور رقم بخورد.

حجم تجارت خارجی سال گذشته کشور به ۱۱۰ میلیارد دلار رسید

گفت: حجم تجارت خارجی کشورمان با رشد ۱۰ تا ۱۲ درصدی در سال گذشته به حدود ۱۱۰ میلیارد دلار رسید که نشانه رشد و موفقیت دیپلماسی اقتصادی است. این موضوع روند صعودی خود را نسبت به سال ۱۴۰۰ و سال‌های قیل نشان می‌دهد.

وی افزود: قطعاً با برگزاری نمایشگاه‌های اقتصادی ایران در کشورهای مختلف به ارتقای روابط تجاری ایران با کشورهای منطقه بویژه حوزه اقتصادی کمک خواهد شد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در خصوص لایحه آبخیز داری، اظهار داشت: لایحه آبخیزداری که از سوی وزارت جهاد مطرح شده است، بیش از ۱۰ جلسه کار کارشناسی را در کمیسیون‌های فرعی و تخصصی پشت سر گذاشته است.

وی ادامه داد: حوزه این لایحه حوزه فرا بخشی است و فقط مربوط به وزارت جهاد نمی‌شود. لازم است در این خصوص وزارت نیرو سازمان برنامه و بودجه و نیز وزارت ارتباطات و… نکات مشترک خود را بررسی کنند، لذا این لایحه باید به صورت فرابخشی مورد بررسی قرار گیرد. در عین حال این لایحه جنبه‌های برنامه و بودجه‌ای متعددی نیز دارد.

بهادری جهرمی در ادامه با اشاره به تدوین لایحه هفتم توسعه تصریح کرد: در عین حال دولت به دنبال آن است تا لایحه هفتم توسعه را مورد بررسی قرار دهد. چون بسیاری از برنامه‌های این لایحه ناظر بر موادی است که باید در برنامه هفتم وجود داشته باشد. برای همین لایحه آبخیزداری در انتظار تدوین لایحه برنامه هفتم و موارد مربوط به بخش آبخیزداری آن هم بود، لذا همین موضوع موجب شد این دو لایحه همزمان در حال بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در نهایت بعد از تدوین لایحه برنامه هفتم مورد بررسی قرار خواهد گرفت و به دنبال آن هستیم تا لایحه‌ای را تدوین کنیم که مطابق برنامه هفتم توسعه باشد و قابلیت اجرایی داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید