رئیسی: پیروزی جبهه مقاومت در سوریه، فلسطین و لبنان قطعی است

کدخبر: ۵۷۱۴۷۲
رییس جمهور گفت: ظلم به سوریه‌، لبنان و فلسطین از طریق تشکیل و حمایت گروه‌های تروریستی و تکفیری، باید روزی در دادگاه‌های جهانی رسیدگی و عوامل آن مجازات شوند.
رئیسی: پیروزی جبهه مقاومت در سوریه، فلسطین و لبنان قطعی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سیدابراهیم رئیسی امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دو روزه خود به سوریه، در محل کاخ ریاست جمهوری این کشور با علمای بلاد شام دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور طی سخنانی در این نشست، اصول مکتب امام خمینی (ره) را توکل به خدا، توجه به توانایی‌های مردم و اجرای عدالت در همه امور دانست و گفت: قراردادهایی همچون کمپ دیوید، شرم الشیخ و اسلو از آنجا که قراردادهایی غیرعادلانه بوده، هیچ‌گاه نتوانست منافع ملت فلسطین را تأمین کند.

آیت‌الله رئیسی در ادامه اظهار داشت: ظلم به سوریه‌، لبنان و فلسطین از طریق تشکیل و حمایت گروه‌های تروریستی و تکفیری، باید روزی در دادگاه‌های جهانی رسیدگی و عوامل آن مجازات شوند. امروز که این ساختارها در اختیار نظام ناعادلانه جهانی است، وظیفه اندیشمندان و نخبگان جهان اسلام به ویژه علمای سوریه، تبیین واقعیت‌ها و از جمله روشنگری درباره ظلم‌های مستمر آمریکا و صهیونیست‌ها به مردم منطقه است.

رئیسی با اشاره به جنگ روایت‌ها و تلاش‌های بدخواهان و دشمنان اسلام برای وارونه‌سازی حقایق با استفاده از ظرفیت امپراطوری رسانه‌ای غرب، گفت: در مقابل آن حجم عظیم امکانات رسانه‌ای مطمئن باشید که روایت بر مبنای حق و عدالت بر دل‌ها می‌نشیند و این وظیفه شما عالمان دینی است که راویان صادق حقیقت برای تاریخ باشید.

رئیس جمهور پیروزی جبهه مقاومت در سوریه، فلسطین و لبنان را قطعی دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران همچنان که در دوره مبارزه با تکفیری‌ها در کنار مردم سوریه بود، در بازسازی این کشور نیز برنامه ما همکاری‌های اقتصادی، تجاری، امنیتی و تعاون برای سازندگی سوریه است.

آیت‌الله رئیسی در پایان با تشکر از دولت و ملت سوریه و استقبال گرم روز گذشته آنها، بر احترام به تمامیت ارضی این کشور و لزوم تسلط دولت بر تمام مناطق آن تاکید کرد و گفت: تسلط دولت بر تمامیت ارضی سوریه، موجب تحکیم امنیت در این کشور و همه منطقه خواهد بود و برعکس حضور آمریکا در هر نقطه از منطقه موجب ناامنی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید