واکنش بورل به حمله پهپادی علیه پوتین

کدخبر: ۵۷۱۴۷۶
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیان کرد: اوکراینی‌ها در حمله پهپادی علیه کرملین نقشی نداشتند، آن ها از کشور خود دفاع می‌کنند اما در خاک خود می‌جنگند و به خاک روسیه حمله نکرده‌اند.
واکنش بورل به حمله پهپادی علیه پوتین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جوسپ بورل روز پنجشنبه در آستانه برگزاری نشست شورای وزیران توسعه اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: من خبر را شنیدم و تصاویر را مشاهده کردم. صحبت‌های (ولودیمیر) زلنسکی را نیز شنیدم. او به روشنی اعلام کرده که اوکراینی‌ها در این حمله نقشی نداشتند، آن ها از کشور خود دفاع می‌کنند اما در خاک خود می‌جنگند و به خاک روسیه حمله نکرده‌اند.

وی افزود که مطلب بیشتری برای گفتن در این رابطه ندارد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین ndروز چهارشنبه اعلام کرد که شب گذشته کی‌یف با انجام حمله پهپادی به کاخ کرملین قصد جان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه کرده بود. در این بیانیه آمده است: در نتیجه سقوط پهپادها و پراکندگی اجزای آنها در محدوده کاخ کرملین تلفات یا خسارتی به همراه نداشت.

دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که در زمان این حمله پوتین در کاخ کرملین حضور نداشته است. در همین حال دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت که رژه سالگرد روز پیروزی در نهم ماه مه در میدان سرخ مسکو امسال طبق برنامه انجام می‌شود.

شهردار مسکو نیز اعلام کرد که ممنوعیت پرواز برای پهپادها در شهر اعلام شده به غیر از آنهایی که با تصمیم مقام‌های دولتی اجازه پرواز می‌گیرند. وی گفت این تصمیم برای جلوگیری از استفاده بدون مجوز پهپاد اتخاذ شده اما هیچ اشاره‌ای به حمله شب گذشته به کاخ کرملین نداشت.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، پوتین در حال حاضر در اقامتگاه ریاست جمهوری در نوو- اوگاریاوو در غرب پایتخت حضور دارد. کاخ کرملین همچنین اعلام کرد که در واکنش به حمله پهپادی به اقامتگاه رئیس جمهوری، روسیه حق تلافی در هر جا که لازم باشد را برای خود محفوظ می‌داند.

طبق اعلام کاخ کرملین، روسیه این را یک اقدام تروریستی از پیش برنامه‌ریزی شده و سوقصد به جان رئیس جمهور می‌داند. این حادثه پیش از رژه روز پیروزی در نهم ماه مه انجام شد که مهمانان خارجی قرار است در آن حاضر باشند.

نایب رئیس شورای امنیت روسیه در واکنش به این حمله پهپادی گفت: پس از حمله تروریستی امروز، هیچ گزینه ای به جز حذف فیزیکی زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) و گروه او باقی نمانده است.

بنا بر گزارش منابع خبری روس، دیمیتری مدودوف اظهار داشت: زلنسکی حتی برای امضای تسلیم بدون قید و شرط هم لازم نیست، همانطور که می دانید هیتلر نیز آن را امضا نکرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید