حمیدرضا حاجی‌بابایی:

حاکمیت موظف است پول را برای دانش آموزان خرج کند

کدخبر: ۵۷۱۵۳۶
حمیدرضا حاجی‌بابایی گفت: نفت ثروت ملت است و باید برای دانش‌آموز خرج شود، از طرفی معلمان نیز گرانقیمت‌ترین تولید از منظر فکر و اندیشه را دارند.
حاکمیت موظف است پول را برای دانش آموزان خرج کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: شعار نمی‌دهم و اعتقاد دارم نفت ثروت ملت است و باید برای دانش‌آموز خرج شود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی آموزش‌وپرورش استان همدان، اظهار کرد: برخی فکر می‌کنند من شعار می‌دهم که وزارت آموزش‌وپرورش باید با وزارت نفت ادغام شود اما آموزش‌وپرورش، بهداشت و امنیت، موضوعات مهم در کشور هستند و حاکمیت موظف است پول را برای اینها خرج کند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه این مسأله حرف امروز من نیست، تصریح کرد: نفت ثروت ملت است و باید برای دانش‌آموز خرج شود،  از طرفی معلمان نیز گرانقیمت‌ترین تولید از منظر فکر و اندیشه را دارند.

وی با بیان اینکه در یکی از جلسات شورای هماهنگی امور اقتصادی من مخالف تهاتر نفت بودم و فقط با تهاتر در آموزش‌وپرورش موافقت کردم، توضیح داد: به سران قوا گفتم در این موضوع مخالفت نکنند و آنها نیز پذیرفتند و در این تهاتر ۲۰ هزار میلیارد برای مدرسه سازی و تجهیز مدارس و هنرستان‌ها هزینه می‌شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هیچ راهی نداریم جز اینکه آموزش‌وپرورش را بالاترین وزارتخانه در نظر بگیریم، مطرح کرد: اعتقاد دارم معلم در طول ۳۰ سال خدمت نباید برابر یک مسئول سرش را خم کند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه صحبت‌هایم نظر رهبری است، گفت: بزرگترین خیانت در نظام جمهوری اسلامی خصوصی سازی مدرسه است و رهبری نیز مخالف است. آقا حتی اعتقاد ندارند که مدارس را به ارگان‌ها بدهیم.

وی در رابطه با رتبه‌بندی معلمان، مطرح کرد: آنچه مصوب کردیم گام بلندی بود اما با نظام ایده آل متفاوت است. ۸۰ درصد گام برداشته شده اما باید بازبینی شود تا حقی که از معلمان ضایع شده، برگردد.

نماینده همدان و فامنین در مجلس با اشاره به مسأله همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، اظهار کرد: ما به همسان سازی اعتقاد داریم اما اجرا نشد و آن را به دیوان محاسبات دادیم. خجالت می‌کشم از بازنشسته‌ای که با ۳۰ سال خدمت می‌گوید نمی‌توانم زندگی‌ام را اداره کنم.

حاجی‌بابایی در پایان خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم تمام معلمان کشور طرفدار نظام هستند و وقتی وارد کلاس می‌شوند، معلم به تمام معنا هستند اما از ما مسئولان عصبانی هستند و حق دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید