پهپاد کمان۲۲ را بشناسید

پهپاد ترسناک ارتش ایران کابوس گروه های شورشی شده است +عکس

کدخبر: ۵۷۱۷۷۱
پهپاد کمان۲۲ که شباهت زیادی به طراحی پهپاد پردیتور آمریکایی دارد و از نظر ظاهری هم به پهپاد شاهد ۱۲۹ شبیه است، به‌طور جدی علیه گروه‌های شورشی در سوریه مورد آزمایش قرار گرفت.
پهپاد ترسناک ارتش ایران کابوس گروه های شورشی شده است +عکس

به گزارش اقتصادنیوز، همشهری‌آنلاین نوشت: در میان پهپادهای متعدد و متنوع ساخته‌شده توسط کارخانه‌های مختلف، «کمان ۲۲»، ساخت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، یکی از خاص‌ترین‌ها و البته قدرتمندترین‌ها به‌حساب می‌آید؛ پهپادی که از آن به عنوان شکارچی ترسناک یاد می‌شود.

وب‌سایت «میلیتری واچ مگزین» در تعریف و تمجید از این پرنده بدون سرنشین در مقاله‌ای نوشت: پهپاد کمان۲۲ که شباهت زیادی به طراحی پهپاد پردیتور آمریکایی دارد و از نظر ظاهری هم به پهپاد شاهد ۱۲۹ شبیه است، به‌طور جدی علیه گروه‌های شورشی در سوریه مورد آزمایش قرار گرفت. پهپادهای ایرانی در گذشته توانایی بالایی در شرایط جنگی نشان داده‌اند و به‌دلیل کارایی آنها در گریز از پدافند هوایی اسرائیل در مأموریت‌های شناسایی، توسط مقامات این رژیم با عنوان «بسیار پیچیده» مورد تمجید قرار گرفته‌اند.

قدرت‌نمایی پهپاد ارتش در مقابل پهپاد آمریکایی +عکس

در بررسی ظاهر این پهپاد،‌ شباهت آن به پهپاد MQ-۹ Reaper آمریکایی نخستین نکته‌ای است که به ذهن می‌رسد؛ شکل دماغه، پیکربندی بال و بدنه و همچنین سکان‌های هدایت عمودی و افقی پهپاد کمان ۲۲ شباهت قابل توجهی به پهپاد MQ-۹ آمریکایی دارد.

پهپاد پهن پیکر کمان ۲۲ بیش از سه هزار کیلومتر برد عملیاتی دارد و قادر به پرواز تا ارتفاع هشت هزار متری است. این پهپاد، قادر به حمل انواع مهمات و موشک‌های لیزری و هوشمند بوده و از قابلیت‌های شناسایی، مراقبت و جمع‌آوری اطلاعات و عکس‌برداری از اهداف دوردست برخوردار است. کمان ۲۲ از قابلیت حمل انواع محموله با مداومت پروازی بیش از ۲۴ ساعت برخوردار بوده و به لحاظ مداومت پروازی، حمل تسلیحات و برخورداری از سامانه جنگال (جنگ الکترونیک) از مدل قبلی خود یعنی کمان ۱۲ به‌روزتر و کاربری فزاینده‌تری دارد.

قدرت‌نمایی پهپاد ارتش در مقابل پهپاد آمریکایی +عکس

طول این پهپاد شش و نیم متر، ارتفاع آن ۲.۵ متر و طول بال‌های آن متجاوز از ۱۷ متر است. کمان ۲۲ هم‌اکنون مراحل تست نهایی را می‌گذراند؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکنون از این پهپاد در هدایت، کنترل و نظارت بر منطقه رزمایش‌ها استفاده کرده است.


یک نکته مهم در خصوص کمان ۲۲ این است که رسما اولین پهپاد ایرانی است که به صورت ترکیبی به سیستم های شناسایی، تسلیحاتی و غلاف جنگ الکترونیک به صورت همزمان مجهز شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید