هواشناسی برای 22 استان کشور هشدار صادر کرد

کدخبر: ۵۷۲۶۲۵
سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در ۲۲ استان و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد.
هواشناسی برای 22 استان کشور هشدار صادر کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، در نقاط مستعد گردوخاک و در برخی نواحی تگرگ منطقه سه‌شنبه (۱۹ اردیبهشت‌ماه) در کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، قزوین، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، نیمه شمالی کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات و دامنه استان‌های تهران و البرز، چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت‌ماه) در کردستان، مرکزی، کرمانشاه، شمال ایلام، همدان، نیمه غربی اصفهان، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، تهران، قم، البرز، قزوین، زنجان، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و سمنان و پنج‌شنبه (۲۱ اردیبهشت‌ماه) در نیمه شمالی خراسان رضوی و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

فوری/ مدارس قزوین تعطیل شد

در این شرایط جوی لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و وقوع صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی و مستعد احتمال سقوط سنگ دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی نسبت به خودداری از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک