کنعانی : آمریکا بزرگترین فروشنده تسلیحات در جهان است

کدخبر: ۵۷۳۲۰۰
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به گزارش اینترسپت درباره اینکه آمریکا از پایان جنگ سرد تاکنون، بزرگترین فروشنده تسلیحات در جهان است، گفت: قضاوت با افکار عمومی جهان است؛ آمریکا مدافع دموکراسی‌ها و صلح جهانی است؟!
کنعانی : آمریکا بزرگترین فروشنده تسلیحات در جهان است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، «اینترسپت»‌ در گزارشی اعلام کرد که آمریکا از پایان جنگ سرد تاکنون، بزرگترین فروشنده تسلیحات در جهان است.

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) ۲۲ اردیبهشت ماه در یک رشته توئیت نوشت: قضاوت با افکار عمومی جهان است؛ آمریکا مدافع دموکراسی‌ها و صلح جهانی است؟!

وی افزود: طبق بررسی «اینترسپت»: آمریکا از پایان جنگ سرد تاکنون، بزرگترین فروشنده تسلیحات در جهان است؛ حدود ۴۰ درصد از کل تسلیحات صادراتی جهان در یک سال را به خود اختصاص داد؛ در سال ۲۰۲۲ به ۱۴۲ کشور و منطقه تسلیحات فروخت؛ در اولین سال مالی دولت بایدن، ۲۰۶ میلیارد دلار تسلیحات فروخت؛ از ۸۴ کشور موصوف به حکومت‌های خودکامه جهان در سال ۲۰۲۲، به حداقل ۴۸ کشور یا ۵۷ درصد آنها سلاح فروخت.

وی در توئیت دیگری افزود: شعار: ارزش‌های دموکراتیک! صادرات: تسلیحات برای جنگ، کشتار و سرکوب! 

به گزارش فارس، «رابرت اف کندی» برادر زاده «جان اف کندی» رئیس جمهور سابق آمریکا چندی پیش رسماً نامزدی خود را برای انتخاب شدن به عنوان نماینده حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرد. وی در سخنرانی اعلام نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: «پلیس فاسد است، ما داعش را ایجاد کردیم. ما ۲ میلیون آواره را روانه اروپا کردیم و زمینه ساز بی ثباتی دموکراسی در آنجا شدیم که منجر به برگزیت شد. این هزینه جنگ عراق است. ۸ هزار میلیارد دلار در آنجا خرج کردیم و ۱۶ هزار میلیارد دلار برای تعطیلی‌های کرونایی هزینه کردیم و در مجموع ۲۴ هزار میلیارد دلار خرج شد و هیچ حاصلی نداشت جز ویران شدن طبقه متوسط در آمریکا. ما باید به این وضعیت خاتمه دهیم. راهبرد ما در این کشور همواره استفاده از تسلیحات نظامی برای نمایش قدرت بوده است استفاده از ارتش برای نمایش قدرت در سراسر جهان.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید