بی اعتنایی مصر به درخواست آمریکا علیه روسیه

کدخبر: ۵۷۳۳۱۳
مصر درخواست های ایالات متحده آمریکا برای بستن حریم هوایی خود به روی هواپیماهای روسیه‌ای را نادیده گرفته است.
بی اعتنایی مصر به درخواست آمریکا علیه روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس یک روزنامه آمریکایی گزارش داد مصر درخواست واشنگتن برای تحریم هواپیماهای روسیه را نادیده گرفته است.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال با گزارش این خبر نوشت چندین مقام آمریکا در ماه‌های فوریه و مارس از قاهره خواسته‌اند آسمان خود را به روی هواپیماهای نظامی روسیه ببندد. 

حریم هوایی مصر از جمله کریدورهای حیاتی بین روسیه و پایگاه‌های نظامی این کشور در سوریه به شمار می‌رود. مصر به این درخواست‌ها پاسخ نداده است و پروازهای میان روسیه و سوریه بدون هیچ ممانعتی انجام شده‌اند. 

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گفت که درباره گفت‌وگوهای محرمانه دیپلماتیک اظهارنظر نمی‌کند.

پایگاه هوایی حمیمیم که در ساحل دریای مدیترانه در سوریه واقع شده یکی از مهم‌ترین تأسیسات نظامی روسیه در سوریه به شمار می‌رود. 

با توجه به آنکه اردن، عراق و ترکیه از سال گذشته بنا به درخواست آمریکا از پرواز هواپیماهای نظامی روسیه جلوگیری می‌کنند هواپیماهای روسیه‌‌ای برای نشستن در پایگاه هوایی حمیمیم باید از آسمان کشورهای جمهوری آذربایجان و ایران و سپس عربستان و مصر عبور کنند. 

در صورت تبعیت مصر از دستور آمریکا روسیه مجبور بود برای رسیدن به این پایگاه هوایی با طی کردن مسیری طولانی‌تر وارد آفریقا شود. 

مقام‌های آمریکایی ادعا کرده‌اند مسکو در حال انتقال سلاح از پایگاه‌هایش در سوریه به میادین نبرد در اوکراین است. این ادعاها تا کنون تأیید نشده‌اند و طرف روسیه‌ای نیز آنها را تکذیب کرده است. 

مصر دومین دریافت‌کننده بزرگ کمک‌های نظامی آمریکا به شمار می‌رود. این کشور سالانه ۱.۳ میلیارد دلار کمک نظامی از آمریکا دریافت می‌کند. با وجود این، این کشور در سیاست خارجی کاملاً با واشنگتن همسو عمل نکرده است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید