سیل در کمین 8 استان کشور/ تهرانی مراقب این مخاطره شدید باشند!

کدخبر: ۵۷۳۴۵۸
سازمان هواشناسی درخصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال وقوع سیل برای ۸ استان هشدار نارنجی صادر کرد.
سیل در کمین 8 استان کشور/ تهرانی مراقب این مخاطره شدید باشند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی با تاکید بر تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی و صدور هشدار نارنجی، از رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، در نقاط مستعد گردوخاک و در برخی نواحی تگرگ خبر داد.

بر این اساس، امروز (شنبه) اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، فردا (یکشنبه) آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و مازندران و دوشنبه نیمه شرقی آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، شمال خراسان رضوی، اردبیل و خراسان شمالی درگیر تشدید فعالیت سامانه بارشی خواهند شد.  

بر اثر این مخاطره جوی لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی و مستعد سقوط سنگ در مناطق یاددشده محتمل خواهد بود.

این سازمان مواردزیر را توصیه کرد:

عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی

وزش باد شدید

سازمان هواشناسی همچنین از وزش باد شدید در روز یکشنبه (فردا) در استان‌های تهران، سمنان، اصفهان، خراسان شمالی و قم خبر داد.

بر اثر این مخاطره جوی، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال در مناطق یادشده محتمل خواهد بود.

این سازمان مواردزیر را توصیه کرد:

احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع، بویژه در بعدازظهر و استفاده از قیم برای نهال‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید