گواهینامه رانندگی با سه رنگ / این رانندگان گواهینامه طلایی می‌گیرند

کدخبر: ۵۷۴۱۰۵
اقتصادنیوز: رئیس پلیس راهور فراجا روز گذشته از ارائه پیشنهاد برای رنگ‌بندی گواهینامه‌ رانندگی خبر داد.
گواهینامه رانندگی با سه رنگ / این رانندگان گواهینامه طلایی می‌گیرند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دیجیاتو، براساس پیشنهاد رئیس پلیس راهور فراجا، در آینده نزدیک سه رنگ برای گواهینامه خواهیم داشت که شامل سفید، نقره‌ای و طلایی می‌شود.

سامسونگ دست به دامان ال‌جی شد!

رئیس پلیس راهور فراجا روز گذشته از ارائه پیشنهاد برای رنگ‌بندی گواهینامه‌ رانندگی خبر داد. براساس گفته‌های او، رنگ گواهینامه رانندگان قانونمند در ابتدا از سفید به نقره‌ای تغییر خواهد کرد. اگر راننده همچنان بدون تخلف به فعالیت خود ادامه دهد، صاحب گواهینامه رانندگی طلایی خواهد شد.

براساس این پیشنهاد، در آینده نزدیک سه رنگ برای گواهینامه خواهیم داشت که شامل سفید، نقره‌ای و طلایی می‌شود. گواهینامه سفید مخصوص رانندگان عادی است. گواهینامه نقره‌ای به رانندگانی اعطا می‌شود که تخلف ندارند. درنهایت گواهینامه طلایی نیز برای رانندگانی است که برای مدت طولانی، قانونمند و بدون تخلف بوده‌اند.

 

این اقدام پلیس راهور علاوه بر متمایزکردن رانندگان از یکدیگر، به‌عنوان یک تشویق نیز شناخته می‌شود. برخی رانندگان تشویق می‌شوند تا رانندگی ایمن‌تری داشته باشند و گواهینامه طلایی دریافت کنند. درصورتی‌که مزایایی برای صاحبان گواهینامه رانندگی نقره‌ای و طلایی در نظر گرفته شود، تأثیرگذاری این طرح بازهم افزایش خواهد یافت. ازجمله مشوق‌های پیشنهادی می‌توان به تخفیف در طرح ترافیک یا هزینه پارکینگ خودرو اشاره کرد.

پیش از آنکه بحث گواهینامه رانندگی طلایی مطرح شود، رئیس پلیس راهور از ارائه جایزه برای رانندگان قانونمند در تعطیلات نوروز 1402 خبر داده بود. در این طرح مبلغ دو میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود که بین 100 نفر از رانندگان قانون‌مدار تقسیم می‌شد. علاوه‌براین، سی دستگاه موتورسیکلت برقی نیز به‌عنوان جایزه دیگر این طرح معرفی شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید