این استان ها امروز بارانی می شوند

کدخبر: ۵۷۴۲۱۰
رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح وضعیت جوی کشور طی پنج روز آینده، از بارش باران در نقاط مختلف کشور براثر ورود سامانه بارشی جدید و افزایش دما در نوار شمالی کشور خبر داد.
این استان ها امروز بارانی می شوند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان، درباره وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده اظهار کرد: چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه) در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شرق خراسان رضوی و جمعه (۲۹ اردیبهشت) در شمال اردبیل، برخی نقاط بوشهر بارش پراکنده، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از روز جمعه تا دوشنبه (۲۹ اردیبهشت تا ۱ خردادماه) با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در نیمه غربی، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز، جنوب و روز یکشنبه (۳۱ اردیبهشت) در شرق و جنوب شرق کشور سبب رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، خیزش گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد که شدت فعالیت این سامانه روزهای شنبه و یک‌شنبه (۳۰ و ۳۱ اردیبهشت) در شمال غرب و غرب کشور است.

ضیائیان ادامه داد: از لحاظ دمایی در نوار شمالی کشور تا روز شنبه روند افزایش دما را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: فردا شرق خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۸ اردیبهشت ماه) صاف همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و در روز جمعه (۲۹ اردیبهشت) صاف گاهی وزش باد در شب افزایش باد و افزایش ابر با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان همچنین اعلام کرد که طی امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ اردیبهشت)، زنجان و شهرکرد با دمای ۱ و ۴ درجه سانتیگراد سردترین و اهواز با دمای ۳۹ و ۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان کشور هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید