اقدام جدید انگلیس علیه روسیه

کدخبر: ۵۷۴۶۳۴
در ادامه اقدامات تنبیهی کشورهای غربی علیه حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو ، انگلیس لیست تحریم‌ها علیه این کشور را گسترش داد.
اقدام جدید انگلیس علیه روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس دولت انگلیس امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۸۶ شخص و نهاد روسی را با هدف جلوگیری از صادرات، به لیست تحریم‌های اقتصادی اضافه کرده است.

کشورهای عضو گروه ۷ که قرار است اجلاسی را از امروز در ژاپن شروع کنند نیز تهدید کرده‌اند که تحریم‌های جدیدی را با هدف حمایت از اوکراین و تنگ‌تر کردن حلقه اقتصادی علیه روسیه اعمال می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، لیست تحریم‌های لندن علیه مسکو اکنون شامل آژانس دولتی انرژی اتمی روسیه «روس‌اتم» و همچنین شرکت‌های مرتبط با حوزه‌های انرژی، فلزات، دفاع، حمل‌و‌نقل، و مالی این کشور می‌شود.

وزارت خارجه انگلیس نیز اعلام کردکه دارایی‌های دولتی روسیه در این کشور تا زمانی که مسکو خسارات وارده به اوکراین در جریان عملیات نظامی ویژه را پرداخت نکند، مسدود خواهد ماند.

شبکه خبری «بلومبرگ» نیز چندی پیش گزارش داده بود که بسته تحریمی جدیدی اتحادیه اروپا علیه روسیه احتمالا شامل ممنوعیت ترانزیت و حمل‌ونقل کالاهای روسی می‌شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید