توضیحات امیر رحیمی پور درباره خدمت طلاب وظیفه

کدخبر: ۵۷۵۱۱۹
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اولویت و نگاه ما عدالت خدمتی است و امکان تغییر دوره آموزشی برای برخی از افراد وجود ندارد.
توضیحات امیر رحیمی پور درباره خدمت طلاب وظیفه

به گزارش اقتصانیوز به نقل از ایلنا، امیر غلامرضا رحیمی‌پور، امروز در نشست مسئولان نظام وظیفه با مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه که در سالن جلسات آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار کرد: طلاب وظیفه، مانند سایر سرمایه‌های انسانی، یک سرمایه هستند.

وی با اشاره به اینکه حضور طلاب در کنار سایر سربازان منجر به کاهش ناهنجاری‌ها شده است، مطرح کرد: سازمان‌های نیروهای مسلح نیروهای مختلفی از طلاب را در اختیار دارند و از این ظرفیت استفاده می‌کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه سربازان طلبه در محیط خدمتی خود و به ویژه آسایشگاه‌ها می‌توانند نقش هدایت‌گری خوبی داشته باشند، عنوان کرد: جوان امروز با جوان گذشته متفاوت است و بسیاری از آفت‌های اجتماعی را دارند.

وی با اشاره به اینکه راهبردهای ستاد کل نیروهای مسلح متغییر شده است، خاطرنشان کرد: در این رویکرد جدید آموزش‌های سخت کاهش پیدا کرده و آموزش‌های نرم افزایش پیدا کرده است.

امیر رحیمی‌پور با بیان اینکه برای کاهش تلفات باید عرق بیش‌تری در آموزش‌ها دیده شود، تصریح کرد: مدت زمان آموزشی باید بیش‌تر از زمان فعلی باشد ولی به دلیل اتفاقات مختلف امکان افزایش آن وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه عدالت خدمتی باید وجود داشته باشد، یادآور شد: اولویت و نگاه ما عدالت خدمتی است و امکان تغییر دوره آموزشی برای برخی از افراد وجود ندارد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه سیاست‌های اعلامی باید در میدان پیاده شود، ابراز کرد: سیاستی را اعلام نمی‌کنیم که اجرای آن امکان پذیر نباشد در نتیجه برای پیاده‌سازی آن هزینه برنامه خود را نیز پرداخت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه برای تدوین سیاست‌ها نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم، بیان کرد: به دنبال سامانه متمرکزی برای طلاب سرباز هستیم که تعداد دقیق این افراد در سطح کشور را بدانیم.

امیر رحیمی‌پور با بیان اینکه بحث مهارت افزایی در سربازان آغاز شده است، اظهار داشت: این موضوع تأثیرات بسیار مطلوبی دارد که باید برای سربازان طلبه نیز وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی داشته باشیم، مطرح کرد: این برنامه‌ریزی با همکاری و هم‌افزایی تدوین خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید