هوش مصنوعی جایگزین این مشاغل نمی‌شود

کدخبر: ۵۷۵۵۶۶
بعید است هوش مصنوعی بتواند جایگزین مشاغلی شود که به مهارت‌های انسانی نیاز دارد.
هوش مصنوعی جایگزین این مشاغل نمی‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، یکی از بزرگترین مزیت‌های مغز انسان نسبت به هوش مصنوعی این است که مغز انسان به بدن واقعی متصل است.

۴۲ درصد وظایف انسانی تا سال ۲۰۲۷ می‌تواند خودکار شود، اما نتایج گزارش ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که ۴۷ درصد این مسئولیت‌ها می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ به این سمت برود.

هشدار؛ هرگز این میوه محبوب را قبل از خواب نخورید!

بر اساس گزارشی درباره آینده مشاغل مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۳، انتظار می‌رود بیشترین رشد شغلی در سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ در زمینه هوش مصنوعی برای اپراتور‌های تجهیزات کشاورزی، رانندگان کامیون‌های سنگین و اتوبوس‌ها و معلمان آموزش حرفه‌ای باشد.

بر اساس گزارش آینده مشاغل مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۳، انتظار می‌رود در پنج سال آینده ۳۰ درصد مشاغل مربوط به متخصصان کشاورزی افزایش یابد.

افزایش استفاده از فناوری‌های کشاورزی و افزایش سرمایه‌گذاری در سازگاری با تغییرات آب‌وهوایی نیز منجر به گسترش مشاغل کشاورزی می‌شود، اما کشاورزی هوشمند آب‌وهوایی که به چالش‌های مرتبط با امنیت غذایی و تسریع تغییرات آب‌وهوایی می‌پردازد، استاندارد‌های زندگی و نتایج زیست‌محیطی را نیز افزایش می‌دهد.

به‌طور کلی ۵۰ درصد سازمان‌ها انتظار دارند که هوش مصنوعی رشد شغلی ایجاد کند؛ در حالی که تنها ۲۵ درصد آن را منجر به از دست دادن شغل می‌دانند.

تاثیر هوش مصنوعی بر ایجاد یا از دست دادن شغل موضوعی پیچیده و چندوجهی است و به عوامل مختلفی مانند صنعت خاص، نوع کار، سطح اجرا و پذیرش فناوری هوش مصنوعی بستگی دارد.

بعید است هوش مصنوعی بتواند جایگزین مشاغلی شود که به مهارت‌های انسانی مانند قضاوت، خلاقیت، مهارت فیزیکی و هوش هیجانی نیاز دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید