رئیس جمهور به آذربایجان شرقی سفر می کند

کدخبر: ۵۷۷۳۹۸
سیدابراهیم رئیسی و هیئت دولت طی سفر دو روزه به آذربایجان شرقی می روند.
رئیس جمهور به آذربایجان شرقی سفر می کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، عابدین خرّم اظهار داشت: دومین سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت ‌روزهای پنجشنبه و جمعه به ‌آذربایجان شرقی انجام خواهد شد.

وی‌ این سفر را نشان‌دهنده اهمیت استان آذربایجان شرقی و مردم این خطه برای رئیس جمهور و دولت دانست و افزود: هدف از این سفر، دیدار با مردم عزیز و شهیدپرور استان و همین‌طور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و آزادگان و نشست با فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: در کنار این، نشست و دیدار رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان نیز برگزار خواهد شد.

خرّم بررسی روند پیشرفت طرح‌ها و ارزیابی مصوبات سفر سال گذشته را از دیگر اهداف این سفر برشمرد و تصریح کرد: بخشی از این مصوبات و طرح‌هایی که به اتمام رسیده‌اند و پروژه‌های مهمی هستند توسط رئیس جمهور و وزرا در تبریز و شهرستان‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: طرح‌ها و منابعی که برای آنها در نظر گرفته شده در سفر دوم رئیس جمهور مصوب خواهد شد. همچنین با بخش خصوصی نیز تفاهم‌نامه‌هایی انجام خواهد شد تا به عنوان قدمی برای توسعه استان مصوب شده و دستاورد این سفر برای آذربایجان شرقی باشد.

خرّم همچنین با بیان اینکه با توجه به مبالغ اختصاص یافته از سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان، نباید پروژه‌ای غیر فعال باشد، گفت:‌ چون در فصل کاری مناسب قرار گرفته‌ایم همه دستگاه‌ها باید پروژه‌های خود را با توان چندبرابر و حتی در چند شیفت کاری پیش ببرند.

وی گفت: از مدیران دستگاه‌ها انتظار داریم با تمام توان نسبت به اجرا و پیشرفت پروژه‌ها اقدام کنند و هیچ ‌بهانه‌ای در این خصوص وجود ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌ها سه نقش مهم راهبری، نظارت و گزارش درصد پیشرفت پروژه‌ها را بر عهده دارند و باید با جدیت تمام به وظایف خود عمل کنند؛ سازمان برنامه و بودجه نیز موظف است به صورت جدی و میدانی کارها را کنترل و پیگیری کنند.

خرّم تاکید کرد: در تمام حوزه‌ها اعم از آب، راه، ورزش، آموزش و پرورش و ... باید کارگاه‌ها به صورت جدی فعال باشند و کارها را پیش ببرند.

استاندار آذربایجان شرقی به پروژه در حال انجام اتوبان شهید کسایی اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های دخیل در اجرای این پروژه شامل راه، برق و شهرداری، باید برنامه‌ریزی کنند تا وظایفشان به صورت موازی و در کنار هم پیش رفته و به تعهدات خود عمل کنند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان در خصوص مصوبات سفر سال گذشته رئیس جمهور، گفت: فرمانداران شهرستان‌ها توجه کنند پروژه‌های مصوب سفر سه‌ساله بوده، اما عمده آنها مربوط به سال‌های 1401 و 1402 است و تعدادی نیز برای سال 1403 تعریف شده است.

وی افزود: در سال 1401 اولویت برای پروژه‌هایی داده شد که وضعیت مناسبی نداشتند و مدیران باید ادامه این پروژه‌ها را در سال 1402 پیگیری کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید