معاون هماهنگ کننده بسیج: نباید به جنگ با افغانستان برویم /طالبان برای ایران تهدید نیست

کدخبر: ۵۷۷۵۵۸
معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان این مطلب که کار شهید سلیمانی نیمه تمام است که باید به سرانجام برسد؛ تصریح کرد: امروز با دشمنی، چون آمریکا و اسرائیل مواجه هستیم و این خطایی که چند روز گذشته توسط طالبان شد، عده‌ای در فضای مجازی گفتند که به جنگ طالبان برویم در حالی که درست نیست، زیرا هیچوقت پاکستان و افغانستان برای ما تهدید نیستند و دشمن این کار را می‌کند و ما در مقابل نظام سلطه ایستادیم.
معاون هماهنگ کننده بسیج: نباید به جنگ با افغانستان برویم /طالبان برای ایران تهدید نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا: معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان این مطلب که کار شهید سلیمانی نیمه تمام است که باید به سرانجام برسد؛ تصریح کرد: امروز با دشمنی چون آمریکا و اسرائیل مواجه هستیم و این خطایی که چند روز گذشته توسط طالبان شد، عده ای در فضای مجازی گفتند که به جنگ طالبان برویم در حالی که درست نیست زیرا هیچوقت پاکستان و افغانستان برای ما تهدید نیستند و دشمن این کار را می کند و ما در مقابل نظام سلطه ایستادیم.

سردار حسین معروفی ۱۰ خرداد ماه در نشست هم اندیشی معاونین تعلیم و تربیت سپاه‌های استانی به میزبانی پایتخت مقاومت جهان اسلام، با تشریح مطالبی راجع به تاریخ اسلام اظهار کرد: امام خمینی (ره) پیامبرگونه عمل نموده و اسلام ناب محمدی را احیاء کرد.

او با بیان اینکه انقلاب، سپاه و بسیج در عاشورا ریشه دارد، در ادامه تصریح کرد: حکومت در مقابل دین و دنیای مردم مسئولیت دارد و امام راحل این را عملیاتی کرد. امام مسئولیت بقای انقلاب را به عهده بسیج مستضعفین و سپاه پاسداران گذاشت.

معروفی از شناخت موانع، چگونه جهاد کردن و به قله رسیدن سخن به میان آورد و اظهار کرد: پیچیدن یک نسخه برای همه جا درست نیست و این دقیقا گره مدیریت امروز کشور است.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: وظیفه نیروهای هوافضا، دریایی، زمینی و ... امن کردن زمین و آسمان برای ایران و ناامن کردن آن برای دشمن است و قادر به این کار هستند و امروز شاهد عبور بزدلانه دشمنان از آب های بین المللی هستیم.

او با بیان این مطلب که کار شهید سلیمانی نیمه تمام است که باید به سرانجام برسد؛ تصریح کرد: امروز با دشمنی چون آمریکا و اسرائیل مواجه هستیم و این خطایی که چند روز گذشته توسط طالبان صورت گرفت، عده ای در فضای مجازی گفتند که به جنگ طالبان برویم در حالی که درست نیست زیرا هیچوقت پاکستان و افغانستان برای ما تهدید نیستند و دشمن این کار را می کند و ما در مقابل نظام سلطه ایستادیم.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: دشمن می خواهد ما را بخاطر یک موضوع محلی سرگرم کند و در همان شهرستان هیرمند موضوع جمع می شد و نیاز به طرح آن در جای دیگر نبود در حالیکه ما ماموریت بزرگی داریم و آن فراهم کردن و بسترسازی ظهور ولایت عظمی است و در این شرایط کار بسیج مستضعفین چیز دیگری است.

او با بیان این مطلب که بسیج یعنی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در نظام تربیتی تنها مسئولیت یک بخش را عهده دار نیستیم که مسئولیت همراه‌سازی و تولید قدرت نرم را هم به عهده داریم.

معروفی با اشاره به فلسفه شکل گیری حشدالشعبی با همت حاج قاسم و با حضور اقشار مختلف، تصریح کرد: شبکه تربیتی بسیج به منزله شبکه نظام سلامت در دولت و جامعه است. هشت میلیون بسیجی مومن انقلابی پای کار بودن مهم است و این یک شبکه نظام تربیتی برای سلامت روح و روان جامعه است.

او تاکید کرد: ما با کسی قهر نیستیم و قهر نمی کنیم و حتی در اقوام و مذاهب و اقلیت ها نیز با نظام تربیتی خود آنان ورود می کنیم تا دشمن ورود نکند و امروز برای انقلاب امام زمان به تدبیر بزرگ شهید سلیمانی نیاز داریم که از شیعه، سنی، مسیحی و ... همه را دور هم جمع کرد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: به نظام تربیتی باید همانند نظام سلامت نگاه کنیم تا ببینیم چه مسئولیتی داریم و نباید اجازه داد در نظام تربیتی خلاء ایجاد شود و در نظام تربیتی نیازمند تحول در شکل، محتوا و مدیریت هستیم.

او ادامه داد: در نظام تربیت، جامعه را دیدیم نه فقط بسیج را و ما دنبال رای، مسئولیت، منزلت و ... نیستیم و دنبال آرمان اهل بیت علیهم السلام هستیم، لذا می توانیم نظام تربیتی را به همه جامعه تسری بدهیم.

معروفی با بیان این مطلب که ما باید به فهم مشترک در اجرا برسیم و بزرگترین راهبرد ما گام دوم انقلاب است؛ تصریح کرد: ما روش اجرای راهبرد می خواهیم اما قله و راه و روش رفتن به قله را باید تعریف کرد و البته نباید به واسطه مشکل معیشت و اقتصاد که مهم هم است، فرهنگ و اجتماع را از دست داد و این حوزه ها رها شود.

سردار معروفی بر لزوم جذب حداکثری با رفاقت تاکید کرد و افزود: برای جامعه اسلامی دغدغه داشته باشیم و بقیه را پای کار بیاوریم و مردم را محور اصلی قرار دهیم و ما در سپاه و بسیج تکیه گاه مردم هستیم.او با بیان این مطلب که باید جاذبه مغناطیسی ایجاد و محلات و اقشار را درگیر کرد و همه ظرفیت ها را پای کار آورد، تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی(پس از جنگ) ۳۰ سال طهارت روح خود را حفظ کرد و بعد از جهاد اصغر، جهاد اکبر را سرلوحه قرار داد و ۳۰ سال از خود مراقبت کرد.

 طرح ملی موسوم به «نو+جوانه‌ها » ویژه مدیریت اوقات فراغت تابستانی بسیج سراسر کشور طی مراسمی روز چهارشنبه ۱۰ خردادماه در کرمان با حضور معاون هماهنگی سازمان بسیج مستضعفین آغاز و پوستر آن رونمایی شد. در این طرح که با محوریت پایگاه های مقاومت بسیج سراسر کشور اجرا می شود، برنامه های مختلفی برای اوقات فراغت نوجوانان در تابستان تدارک دیده شده و تا ۳۱ شهریور ادامه خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید