کارزار انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا داغ شد/ ترامپ دو رقیب جدید پیدا کرد

کدخبر: ۵۷۷۵۷۴
با ورود دو نامزد دیگر به عرصه رقابت‌های مقدماتی حزب جمهوری‌خواه آمریکا برای انتخابات سال ۲۰۲۴، این کارزار داغ‌تر می‌شود. مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهور، و کریس کریستی، فرماندار سابق ایالت نیوجرسی، قصد دارند هفته آینده به جمع رقبا بپیوندند. درحال حاضر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، پیشتاز این میدان است.
کارزار  انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا داغ شد/  ترامپ دو رقیب جدید پیدا کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، با ورود دو نامزد دیگر به عرصه رقابت‌های مقدماتی حزب جمهوری‌خواه آمریکا برای انتخابات سال ۲۰۲۴، این کارزار داغ‌تر می‌شود.

بی بی سی گزارش داد؛ مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهور، و کریس کریستی، فرماندار سابق ایالت نیوجرسی، قصد دارند هفته آینده به جمع رقبا بپیوندند.

درحال حاضر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، پیشتاز این میدان است.

به نظر می‌رسد که برنده این رقابت در انتخابات نوامبر سال آینده با جو بایدن از حزب دمکرات روبرو خواهد شد.

به گفته منابع نزدیک به کمپین پنس، او مبارزات خود را روز ۷ ژوئن در آیووا شروع خواهد کرد که او را در تقابل با رئیس سابقش قرار می‌دهد.

او برای چهار سال - تا یورش ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره که باعث گسست در روابط آنها شد - معاونی وفادار برای آقای ترامپ بود.

آقای پنس، فرزند سرباز جنگ کره، حرفه خود در سیاست را به عنوان مجری یک برنامه گفت‌وگوی رادیویی شروع کرد.

او در سال ۲۰۰۰ به مجلس نمایندگان راه یافت و تا سال ۲۰۱۳ در آنجا خدمت کرد، جایی که خود را یک «محافظه کار اصولگرا» توصیف می‌کرد. او بخشی از جنبش موسوم به «تی پارتی» بود.

او از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ به عنوان فرماندار ایندیانا سر کار بود. او به عنوان فرماندار بزرگترین برنامه کاهش مالیاتی در تاریخ ایالت را تصویب کرد و لوایحی را برای محدود کردن سقط جنین و حفاظت از آزادی‌های مذهبی امضا کرد.

آقای پنس، ۶۳ ساله، یک مسیحی انجیلی است و انتخاب او به عنوان معاون آقای ترامپ یکی از دلایل بسیج این بلوک عمده در حمایت از آقای ترامپ تلقی می‌شود.

او که شخصیتی آرام و نرم‌گفتار است، مکملی موثر برای منش پرسروصدای آقای ترامپ قلمداد می‌شد. اما بعد از آنکه او از لغو نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ خودداری کرد، آقای ترامپ به او پشت کرد و او را «فاقد شجاعت» خواند.

در ماه ژانویه ۲۰۲۱ هواداران آقای ترامپ به کنگره آمریکا یورش بردند و شنیده شد که شعار «مایک پنس را به دار بیاویزید!» سردادند. در یک مقطع آنها فقط ۱۲ متر از جایی که آقای پنس پناه گرفته بود فاصله داشتند.

از آن زمان این دو کم و بیش فاصله خود را حفظ کرده‌اند، اما آقای پنس در یک بندبازی ظریف کوشیده رای دهندگان علاقه‌مند به دونالد ترامپ را نرنجاند.

کریس کریستی

به گفته منابع متعدد فرماندار سابق نیوجرسی قصد دارد نامزدی خود را روز ششم ژوئن در یک رویداد در نیوهمپشر اعلام کند. اولین رای‌گیری ایالتی در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در این ایالت برگزار می‌شود.

بعد از ناکامی او در انتخابات ۲۰۱۶، آقای کریستی به جمع متحدان آقای ترامپ پیوست، و هدایت تیم انتقالی او را به عهده داشت و او را برای مناظره با آقای بایدن در سال ۲۰۲۰ آماده کرد.

اما او بعد از یورش هواداران آقای ترامپ به کنگره به یکی از منتقدان سرسخت او بدل شد.

او که زبانی تند و تیز دارد در رویدادی در ماه آوریل در نیوهمپشر گفت: «دونالد ترامپ ستاره تلویزیونی است، نه بیشتر، نه کمتر. بگذارید به شما بگویم که بازگرداندن او به کاخ سفید، به این معنی است که باید شاهد نمایشی حتی بدتر از دفعه اول باشید.»

کریستی از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ دو دوره به عنوان فرماندار نیوجرسی خدمت کرد. دوران فرمانداری او با یک رسوایی در ارتباط با بستن باندهای یک پل و ایجاد راه‌بندان همراه بود که ادعا می‌شود که بخشی از تلافی‌جویی سیاسی او علیه یک شهردار دمکرات بود.

او پیش از آن از ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ در دوران ریاست جمهوری جورج بوش به عنوان دادستان ارشد نیوجرسی خدمت کرده بود.

ران دیسنتیس فرماندار فلوریدا، تیم اسکات سناتور اهل کارولینای جنوبی، نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی، ویوِک راماسوامی کارآفرین بخش بیوتیک که او هم مثل خانم هیلی هندی تبار است، و آسا هاچینسون فرماندار سابق آرکانزا از دیگر نامزدهای حزب جمهوری‌خواه هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید