هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان ها

کدخبر: ۵۷۸۱۱۵
سازمان هواشناسی با پیش بینی تشدید فعالیت سامانه بارشی از روز چهاردهم تا شانزدهم خرداد، برای برخی استان‌ها هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، روز یکشنبه ۱۴ خرداد در ارتفاعات مرکزی و جنوبی کرمان، شمال هرمزگان و ارتفاعات سمنان و روز دوشنبه ۱۵ خرداد در ارتفاعات مرکزی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال غرب اصفهان و شرق استان مرکزی شاهد رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، بارش تگرگ و خیزش گرد و خاک در نقاط مستعد خواهیم بود.

این شرایط روز سه شنبه ۱۶ خرداد، ارتفاعات مرکزی کرمان و ارتفاعات مازندران را در بر خواهد گرفت.

آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، ایراد خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، برخورد صاعقه، بروز اختلال در پروازها و و سقوط سنگ در نواحی کوهستانی در روزها و مناطق یاد شده محتمل است.

به هموطنان در مناطق یاد شده توصیه می‌شود از هرگونه تردد و توقف در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری و عشایر از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و چرای دام پرهیز کنند؛ در سفرهای بین شهری احتیاط شود؛ از استحکام سازه‌های موقت اطمینان حاصل و کانال‌ها و آب روها لایروبی و برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید