علیه روسیه؛

اتحادیه اروپا تحریم های جدید وضع کرد

کدخبر: ۵۷۸۴۹۵
بعد از آنکه مقام‌های روسیه حکم مجازات ۲۵ سال حبس را برای ولادیمیر کارا مورزا، چهره مخالف دولت مسکو صادر کردند، شورای اروپا روز دوشنبه در پاسخ به این تصمیم ۹ فرد روس دیگر را در فهرست سیاه تحریم‌هایش قرار داد.
اتحادیه اروپا تحریم های جدید وضع کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شورای اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد، در پاسخ به صدور حکم محکومیت بر اساس اتهامات غلط و دارای انگیزه سیاسی برای یک فعال دموکراسی‌خواه، منتقد صریح کرملین و سیاستمدار مخالف روس، ۹ فرد روس را طبق "نظام تحریم‌های اتحادیه اروپا برای حقوق بشر جهانی" تحریم می‌کند.

در این بیانیه با محکوم کردن شدید این حکم از روسیه خواسته شد: "فورا و بی‌قید و شرط" کارا مورزا و همه کسانی که "بر مبنای اتهامات دارای انگیزه سیاسی" به زندان افتاده‌اند را آزاد کند.

این شورا با طرح این ادعا که جنگ روسیه علیه اوکراین "به تشدید سرکوبگری داخلی در روسیه منجر شده" اعلام داشت،‌ اتحادیه اروپا نسبت به "تداوم وخامت وضعیت حقوق بشر" در این کشور نگران است.

جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌"تحریم‌های جدید شورای اروپا بار دیگر عزم اتحادیه اروپا برای همبستگی با همه آنهایی که به خاطر مبارزه برای حقوق بشر و گفتن حقیقت، آزار دیده، ارعاب شده یا به زندان افتادند را به نمایش می‌گذارد."

ماه آوریل دادگاهی در روسیه کارا مورزا را به اتهام خیانت، "اشاعه اطلاعات دروغ" درباره ارتش روسیه و رهبری کردن یک سازمان "نامطلوب" به ۲۵ سال حبس محکوم کرد.

او از ماه آوریل ۲۰۲۲ در حالی که یک ماه قبل از آن در مجلس نمایندگان ایالت آریزونای آمریکا به ایراد سخنرانی و در آن از جنگ فعلی بین روسیه و اوکراین انتقاد کرد، در بازداشت قرار گرفت.

"نظام تحریم‌های اتحادیه اروپا برای حقوق بشر جهانی" در هفتم دسامبر ۲۰۲۰ توسط شورای اروپا ایجاد شده و شامل "اقداماتی همچون نسل کشی، جنایات ضد بشری و دیگر سوءاستفاده‌ها و موارد جدی نقض حقوق بشر" می‌شود.

طبق اعلام اتحادیه اروپا، تا کنون ۴۳ فرد و ۱۵ نهاد مشمول این نظام تحریم‌ها شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید