جمهوریخواهان باز هم بایدن را تحت فشار قرار دادند

کدخبر: ۵۷۸۷۶۴
یک جمهوریخواه اهل تگزاس به واشنگتن تایمز گفت: راهبرد امنیت سایبری ملی دولت بایدن که مارس گذشته منتشر شد باید از حرف زدن تنها، فراتر رود و اقدامات قطعی را شامل شود و امنیت شبکه ها و سامانه های ما را تضمین کند. دولت آمریکا باید به همکاری با بخش خصوصی ادامه دهد و هر چه سریع تر و به شیوه درست این حملات را دفع کند.
جمهوریخواهان باز هم بایدن را تحت فشار قرار دادند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه واشنگتن تایمز نوشت قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا دولت جو بایدن را تحت فشار قرار داده اند تا در پاسخ به آنچه «حملات هکری و تهدیدهای سایبری جدید پیونگ یانگ علیه مقام های آمریکایی»، عنوان شده است، اقدام کند.

این رسانه آمریکایی با اشاره به این که نخستین بار واشنگتن تایمز جزییات حملات سایبری کره شمالی علیه مقام های آمریکایی را منتشر کرده افزود: گروهی از مقام های کنونی و سابق آمریکا، مدیران رسانه ها و محققان امنیت ملی آمریکا هدف هکرهای سایبری کره شمالی قرار گرفته اند.

این رسانه افزود: در مصاحبه با بیش از ده ها نفر از مقام های کنونی و سابق امنیت ملی آمریکا دریافته است که استفاده از ایمیل های ساختگی برای جعل هویت مقامات آمریکایی، ابزار کلیدی هکرهای مرتبط با اطلاعات کره شمالی است.

این روزنامه به نقل از مایکل تی مک کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: رژیم کیم جونگ اون رهبر کره شمالی «یک بازیگر سایبری خطرناک و بدخواه است که ایالات متحده و متحدانش باید با آن مبارزه کنند.»

این جمهوریخواه اهل تگزاس به واشنگتن تایمز گفت: راهبرد امنیت سایبری ملی دولت بایدن که مارس گذشته منتشر شد باید از حرف زدن تنها، فراتر رود و اقدامات قطعی را شامل شود و امنیت شبکه ها و سامانه های ما را تضمین کند. دولت آمریکا باید به همکاری با بخش خصوصی ادامه دهد و هر چه سریع تر و به شیوه درست این حملات را دفع کند.

این گزارش می افزاید: دولت جو بایدن درحال اصلاح راهبرد خود برای مقابله با تهدید کره شمالی است. ایالات متحده در همکاری با کره جنوبی در زمینه امنیت سایبری، درباره اقدام هکرهای کره شمالی هشدار داده است.

مایک گالاگر نماینده جمهوریخواه ایالت ویسکانسین، گفت که تهدید کره شمالی نشان می دهد بایدن باید پست مدیر ملی امنیت سایبری را که از ماه فوریه خالی مانده است، پر کند.

گالاکر که کمیته فرعی خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در امور سایبری را رهبری می‌کند خواستار آن است که کمبا والدن (Kemba Walden) سرپرست مدیر ملی سایبری ملی، رسماً در این پست منصوب شود تا دولت سریعاً اقدام کند.

واشنگتن تایمز خاطرنشان کرد: اهداف هکرهای کره شمالی شامل طیفی از کارشناسان متمرکز بر این کشور است. جوزف دی ترانی ، یک مقام و دیپلمات سابق سیا که نماینده ایالات متحده در مذاکرات با کره شمالی بود، پیشتر به این روزنامه گفته بود که در ماه های اخیر متوجه شده که هکرها او را هدف قرار داده و هویت وی را جعل کرده اند.

این رسانه آمریکایی افزود: دولت آمریکا در تلاش است تا افکار عمومی را در مورد تهدید سایبری کره شمالی به ایالات متحده آگاه کند. آژانس امنیت ملی، پلیس فدرال آمریکا و وزارت امور خارجه در همکاری با آژانس های کره جنوبی به هکرهای کره شمالی که از مهندسی اجتماعی و بدافزارها برای حمله به مراکز فکری، دانشگاهی و دانشگاه ها و رسانه های خبری استفاده می کنند، هشدار داده اند.

به نوشته واشنگتن تایمز، شرکت امنیت سایبری «ماندیانت» (Mandiant) و شرکت مادر آن، گوگل، در شناسایی ماهیت تهدید کره شمالی مشارکت داشته اند.

کن باک نماینده جمهوری خواه کلرادو نیز از دولت فدرال خواسته هنگام همکاری با گوگل در زمینه امنیت سایبری احتیاط کند. وی در توجیه این نگرانی خود به تصمیم گوگل برای خودداری از تمدید قرارداد با ارتش ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ و سوال سناتور جاش هاولی در سال ۲۰۲۰ در مورد سانسور ادعایی یوتیوب متعلق به گوگل در انتقاد از چین اشاره کرده است.

واشنگتن تایمز نوشت: شرکت گوگل به درخواست این رسانه برای اظهارنظر در این زمینه پاسخی نداده است. پلیس فدرال و مرکز امنیت و ضد اطلاعات اداره امنیت ملی آمریکا نیز از اظهارنظر خودداری کرده اند و سوال واشنگتن تایمز را به توصیه های امنیت سایبری نهادهای آمریکایی که هفته گذشته با آژانس های دولتی کره جنوبی منتشر شد، ارجاع دادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید