8 مزیت کلیدی درمان افسردگی را بشناسید

کدخبر: ۵۷۸۸۶۸
به قدری افسردگی بر او چیره شده که انگیزه انجام هر کاری را از دست داده است؛ با خودش فکر می‌کند خوردن قرص و دارو و رفتن پیش روان‌شناس و روانپزشک چه فایده‌ای دارد؟
8 مزیت کلیدی درمان افسردگی را بشناسید

همه این فکرهای مایوسانه و رخوت و سستی‌اش نتیجه یک بیماری به نام افسردگی است. تنها کافیست برای درمانش اقدام کند تا بتواند از سلامت خود لذت ببرد. در اینجا به هشت مزیت درمان افسردگی اشاره‌ خواهیم کرد.

۱. رهایی از دردها

چون افسردگی به تنهایی یکی از عوامل حس درد است، درمان آن، دردهای احتمالی شما را تسکین می‌دهد و کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشید. مطالعات نشان می‌دهد کسانی که از دردهایی چون آرتریت و میگرن رنج می‌برند با وجود افسردگی درد بیشتری را حس کرده، ناتوان‌تر می‌شوند.  

۲.افزایش سلامتی

اگر افسرده‌اید، درمان شما می‌تواند از ابتلا به بعضی از بیماری‌های خطرناک پیشگیری کند. افسردگی باری را به بدن‌تان تحمیل می‌کند که شما را در برابر سکته‌های قلبی آسیب‌پذیر می‌کند. با درمان بیماری، در واقع شما خطر چنین حملاتی را به نصف می‌رسانید.

۳.کارایی بهتر در محل کار

افسردگی‌ شرایط کاری را  دشوار می‌کند و حتی احتمال دارد ادامه کار غیرممکن شود. ممکن است تمرکزتان روی کار کم شود و بیشتر دچار خطا شوید.  

۴.تفکر سریع‌تر، حافظه قوی‌تر

 افسردگی می‌تواند سبب تغییرات ساختاری در بخش‌هایی از مغز شود که مربوط به حافظه و تصمیم‌گیری است. درمان می‌تواند این تغییرات را به وضعیت پیشین بازگرداند و حافظه را تقویت کند.

۵. خواب بهتر

افسردگی می‌تواند لذت چرت زدن را از شما بگیرد یا اینکه آن‌قدر خوابتان را سبک کند که خیلی زود از خواب بپرید. شما صبح‌ها سنگین و کسل از خواب بیدار می‌شوید و همین کم‌ خوابی و بد خوابی، بیماری شما را شدیدتر خواهد کرد.  

۶. زندگی خانوادگی بهتر

آیا حساس شده‌اید؟ مدام فرزندان‌تان را سرزنش می‌کنید و سپس عذاب وجدان می‌گیرید؟ شاید این افسردگی باشد که با روحیه شما چنین کرده است. درمان آن احتمالا می‌تواند حس بهتری به شما بدهد تا تنش‌ها را از خانه خود دور کنید.

۷.سبک زندگی سالم‌تر

 افسردگی، به لحاظ رفتاری حس و حال فعالیت را از فرد می‌گیرد و میل به خوردن را در او تقویت می‌کند. از نظر فیزیولوژیکی هم کم بودن بعضی از مواد شیمیایی در مغز می‌تواند اشتهای مصرف کربوهیدرات‌ها را برانگیزاند.

۸. ارتباط قوی‌تر با دوستان

افسردگی، فرد را منزوی می‌کند و زندگی اجتماعی‌اش را به مخاطره می‌اندازد. مداوای این بیماری  بعضی از این مشکلات را حل می‌کند اما بهتر شدن ارتباط بستگی به تصمیم شما دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید