این روستاهای خوزستان زیر آب رفتند

کدخبر: ۵۷۸۹۴۱
انتشار برخی تصاویر در فضای مجازی و همچنین گزارش‌های برخی رسانه‌ها، از فرو رفتن چند روستای حاشیه سد گتوند خوزستان به زیر آب حکایت دارد.
این روستاهای خوزستان زیر آب رفتند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، سد گتوند که یکی از گران‌ترین طرح‌های وزارت نیرو محسوب می‌شود، در 10 کیلومتری شهرستان گتوند در استان خوزستان قرار دارد. این سد که از ۱۲ سال پیش در زمان افتتاحش، هزینه هنگفت و مشکلات فراوانی را برای ساکنان آن منطقه، محیط‌زیست و وضعیت روستاهای اطراف به همراه داشت، به عنوان «فاجعه ملی» مشهور شده است.

از زمانی که این سد راه‌اندازی شده، تا امروز روستاهایی مانند آب ماهیک و مسجد سلیمان را به زیر آب برده، اما آوارگی مردم روستاهای حاشیه این سد از مرداد سال 1390 آغاز شد. اگرچه آن زمان که دولت محمود احمدی‌نژاد در رأس کار بود، از مردم خواستند تا خانه خود را تخلیه کنند، اما مردم به دلیل پایین بودن قیمت‌گذاری خانه‌ها و زمین‌هایشان حاضر به ترک روستاها نشدند و در نهایت با قطع آب و برق و تلفن مجبور به مهاجرت شدند. 

حالا پس از چند خشکسالی، 98 درصد سد گتوند دوباره پر شده و ارتفاع آب به حدی رسیده که بنا بر تصاویر منتشرشده در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها، روستاهای «پابرآفتاب»، «تنگ‌هلیل»، «رگ‌هلیل»، «گل‌انبار»، «چال‌ناک»، «چم‌لوند»، «تلخاب تاجدین» و «پرنوشته» را در دو طرف دریاچه سد، به زیر آب برده است.

آب در برخی روستاها به ارتفاع سقف خانه‌ها رسیده و در حال پیشروی به مناطق بالادست است. با وجود انتشار اخبار و گزارش‌های مربوط به این معضل از دو روز قبل در رسانه‌ها، هنوز هیچ‌یک از مقامات و سازمان‌های ذی‌ربط دولت به آن واکنشی نشان نداده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید