جزئیات رویداد جذب سرمایه برای تیم‌ها، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان

کدخبر: ۵۷۹۲۵۵
مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران در نظر دارد با همکاری صندوق پژوهش و فناوری وستا، رویداد «جذب سرمایه برای تیم‌ها، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان با موضوع Mobility & Logistics» را برگزار کند.
جزئیات رویداد جذب سرمایه برای تیم‌ها، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش اقتصادنیوز، صنعت لجستیک نقش حیاتی در رشد اقتصادی هر کشوری ایفا می‌کند؛ اهمیت این صنعت در عرصه تجارت و بازرگانی نیز غیرقابل‌انکار است. 

در تعریف لجستیک می‌توان گفت لجستیک بخشی از فرآیند زنجیره تأمین است، به بیان دیگر، شبکه‌ای از فعالیت‌ها و خدمات است که جابه‌جایی فیزیکی کالاها در داخل و خارج از مرزها را پشتیبانی می‌کند. 

بانک جهانی، لجستیک را مجموعه‌ای از فعالیت‌ها از قبیل حمل‌ونقل، انبارداری، یکپارچه‌سازی بارهای تجاری، ترخیص کالا از گمرک، سیستم‌های توزیع درون کشوری و نظام‌های پرداخت تعریف کرده است که توسط نهادهای دولتی و بخش خصوصی انجام می‌گیرد.

بررسی‌ها حاکی از آن است که لجستیک و حمل و نقل در ایران وضعیت مطلوبی ندارد، به‌گونه‌ای که، بحث مشتری‌مداری و ارائه خدمات و محصولات با قیمت و کیفیت مناسب به مشتریان آنگونه که باید و شاید مورد اهمیت قرار نگرفته است.

هزینه‌های بالای حمل‌ونقل، کمبود نیرو در ناوگان حمل‌ونقل، وجود تحریم‌ها و کاهش سطح همکاری‌های تجاری، بی‌توجهی به تکنولوژی‌های روز دنیا و عدم توجه به پتانسیل‌های بخش خصوصی و عدم سرمایه‌گذاری به دلیل وجود ریسک در این حوزه، صنعت لجستیک را در کشورمان با مشکلاتی مواجه کرده است.

کسب موفقیت در حوزه لجستیک در کشور نیازمند سپردن کار به دست بازیگران اصلی و استفاده حداکثری از توان بخش خصوصی است.  

از این رو، مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران در نظر دارد با همکاری صندوق پژوهش و فناوری وستا، رویداد «جذب سرمایه برای تیم‌ها، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان با موضوع Mobility & Logistics» را برگزار کند.

شرکت‌ها، تیم‌ها و استارتاپ‌های مایل به جذب سرمایه، می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۳۱ خرداد، فایل‌های پیچ‌دک خود را ارسال نمایند. همچنین سرمایه‌گذاران مایل به سرمایه‌گذاری در تیم‌های مستعد رشد و خوش‌آتیه، نیز می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۳۱ تیرماه برای حضور در این رویداد ثبت‌نام کنند.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند جهت جذب سرمایه، از طریق آدرس https://tccim.ir/?addr=58u026 اقدام به ثبت نام نمایند.

رویداد «جذب سرمایه برای تیم‌ها، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان با موضوع Mobility & Logistics» در مردادماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

خانه خلاق

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید