تمدید فرمان انهدام موشک‌های کره شمالی توسط ژاپن

کدخبر: ۵۷۹۵۸۶
وزارت دفاع ژاپن روز یکشنبه اعلام کرد که دستور انهدام موشک‌های بالستیک کره شمالی که قلمرو این کشور را تهدید می‌کند، تمدید کرده است.
تمدید فرمان انهدام موشک‌های کره شمالی توسط ژاپن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، به نوشته روزنامه «ژاپن تایمز» این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که دستور تخریب موشک‌های کره شمالی به قوت خود باقی خواهد ماند. مقامات ژاپنی مدعی هستند که  چنین پرتاب‌های موشکی  که می‌توانند بر فراز استان «اوکیناوا» یا سایر نقاط کشور پرواز کند، «تحریک جدی» علیه این کشور است. ژاپن در فوریه ۲۰۱۶ دستور مشابه‌ای صادر کرده بود.

کره شمالی در ماه‌های اخیر مجموعه‌ای از آزمایش‌های موشکی و تسلیحاتی از جمله موشک بالستیک قاره‌پیمای جدیدی با سوخت جامد را انجام داده است.

ژاپن قصد دارد با استقرار موشک‌های آمریکایی «پاتریوت» و همچنین سامانه موشکی «ایجیس» در جزایر «میاکو»، «ایشیگاکی» و «اوکیناوا» با موشک‌های کره شمالی مقابله کند.

بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، پیونگ یانگ از پرتاب موشک‌های بالستیک منع شده است، اما می‌گوید این قطعنامه‌ها برنامه فضایی غیرنظامی را شامل نمی‌شود. با این حال، ژاپن، کره جنوبی و آمریکا مدعی هستند که پرتاب ماهواره‌های پیونگ یانگ با اهداف نظامی است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید