اظهارات جدید قالیباف درباره حجاب/ باید با دشمنان حجاب برخورد قهری شود

کدخبر: ۵۷۹۸۹۸
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حتماً عده ای هستند که معارض این موضوع هستند و با حجاب دشمنی می کنند که باید با آنان برخورد قضائی و قهری داشته باشیم. غافل نشوید که آموزش و پرورش و صدا و سیما در اینجا مهم هستند و دستگاه های فرهنگی نیز وظیفه دارند.
اظهارات جدید قالیباف درباره حجاب/ باید با دشمنان حجاب برخورد قهری شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۳ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی پس از تصویب یک فوریت لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب، اظهار داشت: هیچ شکی نیست که لایحه عفاف و حجاب از اولویت‌های اول جامعه امروز ماست و وظیفه ماست که در مجلس در این مورد تلاش کنیم.

وی بیان کرد: یک فوریتی شدن این لایحه به معنای آن نیست که مجلس برای این موضوع اولویتی قائل نیست، بلکه موضوع عفاف و حجاب از اولویت زیادی برخوردار است. واقعیت این است که این لایحه فقط جنبه جرم انگاری داشته، در حالی که موضوع مربوط به حجاب قبل از اینکه بحث قضائی و جرم انگاری داشته باشد، یک بحث فرهنگی، اجتماعی، شرعی و یک بحث فلسفی است و از همه مهم تر یک موضوع هویتی ما در انقلاب اسلامی و ایران عزیز است و بحث تمدنی ما محسوب می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در مجلس مصمم هستیم با کمک همه نخبگان جامعه که در اینجا دست نیاز دراز می کنیم به عزیزان خود در دانشگاه ها و حوزه های علمیه و همه دلسوزان نظام که مجلس را کمک کنند. ما اگر به یک فوریت این لایحه رأی دادیم، برای این بود که زمان داشته باشیم یک لایحه همه جانبه ای که ابعاد مختلف آن کامل باشد و سند پرافتخاری باشد تا از ولنگاری ها جلوگیری کند، تدوین شود.

قالیباف گفت: حتماً عده ای هستند که معارض این موضوع هستند و با حجاب دشمنی می کنند که باید با آنان برخورد قضائی و قهری داشته باشیم. غافل نشوید که آموزش و پرورش و صدا و سیما در اینجا مهم هستند و دستگاه های فرهنگی نیز وظیفه دارند. در گزارشی که کمیسیون فرهنگی قرائت کرد، ۳۲ دستگاه که وظیفه فرهنگی و اجتماعی دارند در این موضوع قصور داشته اند، باید قانون قوی و جامعی بنویسیم و وظیفه خودمان را به درستی عمل کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید