خبر مهم مخبر درباره پول‌های بلوکه شده ایران

کدخبر: ۵۸۰۰۷۲
معاون اول رئیس جمهور گفت: در رابطه با پول‌های بلوکه شده باید گفت که در برخی کشورها، آزاد شده و در مابقی هم مقدمات آزاد شدن فراهم شده تا مسائل به نتیجه برسد.
خبر مهم مخبر درباره پول‌های بلوکه شده ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور  صبح امروز (چهارشنبه 24 خرداد) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: اساسا از اول دولت یکی از برنامه‌های جدی ما کنترل تورم بود. در شهریور که دولت را تحویل گرفتیم تورم ماهانه ۵۹.۶ درصد بود که با کنترل ما به تورم ماهانه ۴۰ درصد رسیدیم و کل تورم سال ۴۶ درصد شد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ که مشکلات زیادی داشتیم. هم جنگ اوکراین، هم حذف ارز ترجیحی و هم قضایای اغتشاشات بود و با همه این مسائل موفق شدیم تورم سالانه را طوری به نتیجه برسانیم که نسبت به سال ۱۴۰۰ که هیچکدام از این‌ها نبود افزایش چندانی شاهد نباشیم و همان حدود ۴۶ درصد باقی بماند.

مخبر تأکید کرد: از اول امسال هم فروردین و هم اردیبهشت، هم تورم تولیدکننده و مصرف‌کننده شروع به کاهش کرد و در خرداد این کاهش بیشتر می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین از آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران خبر داد و گفت: در رابطه با پول‌های بلوکه شده در برخی کشورها آزاد شده و مابقی هم مقدمات آزاد شدن فراهم شده تا مسائل به نتیجه برسد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید