فرانسه روسیه را متهم کرد

کدخبر: ۵۸۰۱۸۹
فرانسه، روسیه را به دست داشتن در «کمپین بزرگ نشر اکاذیب» متهم کرد.
فرانسه روسیه را متهم کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری آناتولی اعلام کرد، پاریس، روسیه را به رهبری یک کمپین نشر اکاذیب علیه فرانسه متهم کرد و تاکید داشت که این اعمال نفوذ بر حمایت فرانسه از اوکراین تاثیری نخواهد گذاشت.

ان کلر لوژاندر، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در کنفرانسی خبری گفت: این کمپین دیجیتالی که از طریق آن عاملان عمومی یا وابسته به دولت روسیه اطلاعات غلط و جعلی را علیه فرانسه پخش می‌کنند، صفحات اینترنتی جعلی را با جعل هویت رسانه‌ها و وب‌سایت‌های دولتی فرانسوی و همچنین حساب‌های جعلی را در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کردند.    

وی افزود، در بین وب‌سایت‌هایی که هویتشان جعل شده می‌توان به وزارت امور خارجه فرانسه و در بین روزنامه‌ها می‌توان به "لو پاریزین"، "لو فیگارو"، "لوموند" و "20 مینوت" اشاره کرد. همچنین هویت رسانه‌های آلمانی از جمله د اشپیگل، دی ولت و فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ جعل شده است.

این سخنگو تصریح کرد،‌ تحقیقات صورت گرفته توسط سرویس احتیاط و حفاظت در برابر مداخله دیجیتالی خارجی نشان داد که افراد روس یا روس زبان و شرکت‌های روسی در این کمپین دست دارند.

وی افزود،‌ این سرویس همچنین افشا کرد که نهادهای عمومی یا وابسته به دولت روسیه از جمله سفارتخانه‌ها و مراکز فرهنگی روسیه در پخش برخی از محتواهای تولید شده توسط این کمپین دست داشته‌اند.

ان کلر لوژاندر در ادامه گفت: ‌این کمپین استراتژی ترکیبی روسیه برای متزلزل کردن مذاکرات دموکراتیک و هدف گرفتن نهادهای دموکراتیک کشورمان را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد که "این اقدامات شایسته عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل" نیست.       

این سخنگو تاکید کرد: هیچ یک از این تلاش‌ها برای اعمال نفوذ، فرانسه را از حمایتش از اوکراین در مقابل اقدامات تهاجمی روسیه منحرف نخواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید