چرا جاده کرج-چالوس بسته نشد؟

کدخبر: ۵۸۰۲۲۳
اقتصادنیوز: استاندار البرز درباره اینکه چرا با اعلام وضعیت هواشناسی جاده را بسته نشد، گفت: هشدار‌های زرد و قرمز از اول سال و سال‌های گذشته داشتیم اینکه به دلیل هشدار جاده را ببندیم امکان پذیر نیست از پنج شنبه تا امروز دو هشدار داده شد.
چرا جاده کرج-چالوس بسته نشد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «مجتبی عبداللهی» استاندار استان البرز بعد از ظهر امروز،‌ در نشست خبری که ضمن بازدید اصحاب رسانه در حاشیه وضعیت راه جاده چالوس برگزار شد، با بیان اینکه متاسفانه در فضای مجازی جنگ رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران است، گفت: شما مشاهده می‌کنید و در جریان هستید چه ظلمی به جمهوری اسلامی و تمامی زحماتی که کشیده شده می‌شود چگونه واقعیت ها تبدیل به غیر واقعیت‌ می‌شود و اینجا است که جایگاه شما خودش را نشان می‌دهد.

جزئیات جدید از حادثه سقوط مسافران از پله برقی مترو

وی با اشاره به اینکه باهمدلی و وحدت یک کار در پنج روز اخیر در مسیر جاده چالوس صورت گرفت، افزود: دستگاه‌های مرتبط حضور داشتند و دلسوزانه مسؤولیت خود را به نحوه احسنت انجام دادند.

وی با بیان اینکه در ارتباط اتفاق افتاده هوشیاری لازم را داشتیم، افزود: همکاران در تمامی حوزه‌های مرتبط حضور داشتند و از قبل اعلام آماده باش به دستگاه‌ها کرده بودیم. 

عبداللهی با اشاره به اینکه هیچ مشکل فنی تحت هیچ شرایطی برای سد و نیروگاه سد رخ نداده است، ادامه داد: اگر مشکل آب داشتیم تنها سیل عظیم و سنگ و نخاله‌های پرحجمی که پای پاشنه سد در مسیر خروجی آب تجمع کرده بود و مشکلاتی را به وجود آورده بود و امکان استفاده از آب سد نبود.

 

طی ۲ روز گذشته مخازن در حال پر شدن است

وی ادامه داد: شرایط به گونه‌ای بود که دسترسی آسان نبود با تلاش‌های بسیار دسترسی ایجاد شد آب دو روز جاری و مخازن درحال پر شدن است. 

این مقام مسؤول با بیان اینکه غرب تهران حداقل از نظر آب مشکلی ندارد، افزود: استان البرز مشکل آب را همچنان دارد و مردم با مشکلات بی آب مواجه شدند و عذر خواهی میکنیم. 

وی با اشاره به اینکه از امشب مشکلات کاسته می‌شود و در نهایتا تا فردا وضعیت عادی می‌شود، گفت: از سد کرج آب قابل ملاحضه‌ای برداشت نمی‌کنیم به دلیل محدودیت این کمبود مربوط به افزایش سهمیه از سد طالقان است.

 

ادامه جست‌وجو مفقودی‌های سیل جاده چالوس به حضور خانواده‌ها

عبداللهی با اشاره به اینکه بعد از سه روز تنها دو نفر مفقودی اطلاع رسانی کرده‌اند، ادامه داد: امروز خانواده مفقودی‌ها همراه ما بودند تیم هلال احمر نقاطی که احتمال حادثه را می‌دهند با امکانات کامل برسی می‌کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر فوتی نداشته‌ایم و تلاش می‌کنیم مفقودی‌ها را به نتیجه‌ای برسانیم که بتوانیم پاسخگو باشیم.

استاندار البرز با تکذیب مفقود شدن تعدادی از مردم در سیل اخیر جاده چالوس، گفت: تنها ۲ مفقودی در این زمینه اعلام شده که یک زن ۴۲ ساله و یک مرد ۳۵ ساله گزارش شده است.

 

چرا جاده کرج-چالوس بسته نشد؟

عبداللهی در خصوص اینکه چرا با اعلام وضعیت هواشناسی جاده را بسته نشد، گفت: هشدار‌های زرد و قرمز از اول سال و سال‌های گذشته داشتیم اینکه به دلیل هشدار جاده را ببندیم امکان پذیر نیست از پنج شنبه تا امروز دو هشدار داده شد.

وی با بیان اینکه این نوع بارش‌ها بارش‌های دوره‌ای پنجاه ساله و صد ساله است، افزود: این بارش در یک نقطه می‌زند و پهن نیست، از ویژگی‌های بارش‌های بهاری است و سال گذشته هم در امامزاده داوود اتفاق افتاد.

عبداللهی ادامه داد: جاده چالوس یک جاده ۶۰ ساله است و اداره راه تلاش می‌کند برای حفظ و نگهداری جاده کوشش می‌کند.

وی با بیان اینکه از مصوبات ستاد بحران بعد از بازگشایی جاده این است یک مشاور انتخاب شود، گفت: برای اینکه کل مسیر جاده چالوس که در حریم استان البرز است از زوایای مختلف بررسی، راهکار و راهنمایی کند. 

عبداللهی افزود: جاده چالوس ویژگی‌های خاصی دارد مراقبت و نظارت مداوم می‌خواهد این اتفاق در حال رخ دادن و در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم روزهای آینده جاده با ایمن‌سازی بازگشایی می‌شود.

عبداللهی در خصوص اعتبارات، گفت: از ستاد بحران کشور برای بخش‌های که لازم است درخواست اعتبارات کردیم و وزارت‌خانه‌ها اعتبارات این نوع اتفاقات را دارند و انجام می‌دهند.

 

رسوب ۲۵۰۰۰ مترمکعب گل‌ولای در رودخانه کرج 

وی در بخش دیگری اضافه کرد: گل‌و‌لای در پایین دست رودخانه کرج که پایین سد است ایجاد شده و به باغات و مجموعه‌های همجوار آسیب زده است. 

این مقام مسؤول تصریح کرد: طول گل و لایی که ایجاد شده ۳۰۰ متر و از نظر حجم نیز ۲۵ هزار متر مکعب گل‌ولای داریم.

وی تصریح کرد: این گل و لای از مسیر جلوی سد نیامده بلکه از مسیری که رودخانه‌ای در خارج از رودخانه اصلی جلوی سد آمده است، در آنجا پیچی است که آب آنجا را کلا تخریب کرده و گل و لای ته نشین شده است.

این مقام مسؤول اضافه کرد: گل و لای سرعت آب را گرفته و تا لبه رودخانه بالا آمده است. اداره آب منطقه‌ای تلاش می‌کند گل و لای مسیر رودخانه را جمع‌آوری و تمیز کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید