وزیر خارجه چین: تایوان بزرگترین خطر درباره رابطه با آمریکاست

کدخبر: ۵۸۰۹۶۹
وزیر امور خارجه کشور چین درباره روابط با آمریکا گفت: «روابط میان چین و آمریکا در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد که در تضاد با منافع هر دو کشور است».
وزیر خارجه چین: تایوان بزرگترین خطر درباره رابطه با آمریکاست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «کین گانگ» وزیر امور خارجه چین روز دوشنبه گفت که روابط میان پکن و واشنگتن در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.

وی که این سخنان را در دیدار با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا مطرح می‌کرد، گفت: «روابط میان چین و آمریکا در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد که در تضاد با منافع هر دو کشور است».

وزیر امور خارجه چین اضافه کرد: «تایوان موضوع اصلی در روابط چین و آمریکا بوده و بزرگترین خطر درباره این رابطه به شمار می‌آید».

وزارت خارجه چین نیز اعلام کرد که کین گانگ در این دیدار موضوعات واضحی را درباره تایوان و دیگر موضوعات مطرح کرده است.

بر اساس اعلام وزارت خارجه چین، وزیر خارجه این کشور از بلینکن خواسته تا آمریکا به اصل چین واحد پایبند بوده و از استقلال تایوان حمایت نکند.

موضوع تنگه تایوان از جمله پرونده‌های طولانی تنش میان آمریکا و چین محسوب می‌شود. آمریکا متحد دیرینه تایوان است و از جدایی آن از چین حمایت می‌کند. آمریکا این حمایت را در قالب کمک‌های نظامی، فروش تسلیحات و حمایت سیاسی ابراز می‌کند. این در حالی است که چین تایوان را بخشی از قلمرو خود می داند و تهدید کرده است که در صورت لزوم حاضر است از زور برای پیوستن مجدد این جزیره به سرزمین اصلی چین استفاده کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید