درگیری شدید در جبهه جنوبی اوکراین/ پیام زلنسکی به ارتش

کدخبر: ۵۸۱۰۳۲
رییس جمهور اوکراین ضمن تشکر از ارتش این کشور برای مقابله با حملات روسیه گفت که شدیدترین درگیری‌ها در جبهه جنوبی در جریان است.
درگیری شدید در جبهه جنوبی اوکراین/ پیام زلنسکی به ارتش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین یکشنبه شب در پیامی ویدئویی گفت: نیرو‌های ما در حال پیشروی گام به گام و موضع به موضع هستند و رو به جلو حرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، زلنسکی در واکنش به خبر‌هایی در رابطه با هدف قرار گرفتن سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت از سوی نیرو‌های روسیه، گفت: حتی یک سامانه پدافند هوایی پاتریوت آمریکا در اوکراین منهدم نشده است و طی هفته گذشته نزدیک به ۳۲ موشک و حدود ۵۰ پهپاد انتحاری روسیه پیش از رسیدن به اهداف خود، هدف قرار گرفته و منهدم شده است.

وی افزود: نیروی هوایی اوکراین در هفته گذشته بیش از ۱۰۰ عملیات تهاجمی برای حمله به مواضع نیرو‌های روسیه انجام داده است.

ستاد کل ارتش اوکراین نیز روز یکشنبه با اشاره به مجموعه‌ای از شهر‌های خط مقدم شرق اوکراین که از شمال به جنوب کشیده شده‌اند، گفت: نیرو‌های روسی به تمرکز تلاش‌های اصلی خود بر مسیر‌های لیمان، باخموت، آودیوکا و مارینکا ادامه می‌دهند و نبرد‌های سنگین در این مناطق ادامه دارد.

وزارت دفاع روسیه نیز در گزارش روزانه خود در روز یکشنبه اعلام کرد: نیرو‌های مسلح اوکراین فعالانه‌ترین پیشروی را در جهت زاپوریژیا (واقع در جنوب اوکراین) با استفاده از نیرو‌هایی شامل ۳ گردان که توسط تانک و خودرو‌های زرهی رزمی تقویت شده‌اند انجام داده و در حال پیشروی هستند.

این وزارتخانه در گزارش خود افزود: ارتش روسیه همچنین هشت حمله نیرو‌های اوکراین را در شهرک‌های مختلف در شرق و شمال شرق شهر دونتسک دفع کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید