فلاحت پیشه: ایران فاصله اندکی تا ساخت بمب هسته ای دارد

کدخبر: ۵۸۱۰۴۵
کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: هرگونه اقدام خرابکاری رژیم صهیونیستی در برنامه هسته ای ایران فقط می تواند ایران را به سمت بازدارندگی هسته ای ببرد. باید چنین امکانی در تفاهم با آمریکا قید شود.
فلاحت پیشه: ایران فاصله اندکی تا ساخت بمب هسته ای دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نامه نیوز، قرائن و شواهد نشان می دهند که ایران و آمریکا وارد فاز جدیدی از گفتگوها شده اند و تفاهم غیررسمی را گام به گام با هم جلو می برند که این مسئله واکنش های منفی صهیونیست ها را در پی داشته است.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با نامه نیوز درباره نوع نگاه رژیم صهیونیستی به تفاهم ایران و آمریکا گفت: رژیم صهیونیستی تفاهم با آمریکا را یک گام بزرگ برای ایران می داند چون صهیونیست ها همواره یک خط قرمزی را مطرح کردند که ایران حداقل 2 سال از تولید بمب هسته ای دور باشد. البته این دیدگاه طیف معتدل در رژیم صهیونیستی است، طیف افراطی اعتقاد دارد که ایران اصلا نباید برنامه هسته ای داشته باشد.

وی با اشاره به توان غنی سازی 60 درصدی ایران افزود: معنای این سطح از غنی سازی این است که ایران فاصله اندکی تا ساخت بمب هسته ای دارد و می تواند توان بازدارندگی در مقابل رژیم صهیونیستی داشته باشد. طبیعتا صهیونیست ها با آمریکایی ها در این موضوع اختلاف خواهند داشت و اختلاف شان باقی می ماند.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: اگر طرف ایرانی می خواهد با طرف آمریکایی تفاهم کند و در قالب این تفاهم آمریکایی ها تأکید داشته باشند ایران نباید موشک بالستیک به روسیه صادر کند یا یکسری تعهدات دیگری را نیز بپذیرد، به نظرم در این تفاهم باید تکلیف واکنش های رژیم صهیونیستی به این موضوع هم مشخص شود.

وی ادامه داد: هرگونه اقدام خرابکاری رژیم صهیونیستی در برنامه هسته ای ایران فقط می تواند ایران را به سمت بازدارندگی هسته ای ببرد. باید چنین امکانی در تفاهم با آمریکا قید شود. هنوز طرف ایرانی گزارشی از مباحث نداده است. اگر مذاکره ای شده است به نظرم در تفاهم حاصله قید شود که هرگونه خرابکاری در برنامه هسته ای ایران، تهران را مجاز می کند که به سمت بازدارندگی هسته ای برود.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایران غنی سازی 20 درصد را در واکنش به خرابکاری صهیونیست ها به 60 درصد رساند و اگر صهیونیست ها دوباره بخواهند در این برنامه اختلال و خرابکاری کنند تهران مجاز باشد که برنامه هسته ای خودش را به گونه ای دیگر توسعه دهد.

 

ویژه

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید