آماده باش در 11 استان کشور/ بارندگی شدید در راه است

کدخبر: ۵۸۱۱۱۶
با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی برای بارش شدید باران در ۱۱ استان کشور، امدادگران و نجاتگران هلال احمر به حالت آماده باش درآمدند.
آماده باش در 11 استان کشور/ بارندگی شدید در راه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، صادق محمودی، با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، گفت: طبق هشدار صادر شده از سوی سازمان هواشناسی، بارش شدید و رگباری باران، از عصر امروز دوشنبه، در ارتفاعات و دامنه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب شرق کرمان رخ خواهد داد. همچنین از ظهر دوشنبه لغایت ظهر سه‌شنبه، در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال استان مرکزی و قم وزش شدید باد و گرد و غبار پیش‌بینی شده است.  

وی ادامه داد:‌ در روز سه‌شنبه و چهارشنبه نیز در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش شدید و رگباری باران گزارش شده است.

صدور هشدار سیل در ۲ استان/ مردم مراقب باشند

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امدادگران جمعیت هلال احمر در این ۱۱ استان در آماده‌باش قرار دارند، گفت: توصیه‌ها و هشدارهای لازم در این خصوص به امدادگران و نجاتگران ارائه شده و امکانات و تجهیزات لازم نیز در اختیارشان قرار دارد.

محمودی با بیان اینکه مردم نیز باید مواردی را رعایت کنند، گفت: با توجه به شرایط جوی هوا و شرایط ناپایدار جوی لازم است که مردم عزیز از اتراق و برپایی چادر در حاشیه رودخانه‌ها، ارتفاعات و جنگل‌ها خودداری کنند. حضور در مجاورت مسیل‌ها  و رودخانه‌ها و همچنین استقرار در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و سازه‌های موقت و درختان کهنسال و خشک شده در هنگام وزش باید از دیگر مواردی است که به طوری جدی باید از انجام آن پرهیز شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید