تندباد شدید در راه این استان / هواشناسی هشدار داد

کدخبر: ۵۸۱۱۴۹
اقتصادنیوز: اداره کل هواشناسی استان اردبیل با اعلام هشدار از احتمال وقوع تندباد در بیشتر مناطق این استان خبر داد.
تندباد شدید در راه این استان / هواشناسی هشدار داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بررسی نقشه‌های هواشناسی حاکی است از امروز (دوشنبه) ۲۹ خردادماه تا آخر هفته جاری با حاکمیت پرفشار در سطح زمین و نفوذ توده هوای مرطوب خزری به منطقه، ضمن وزش باد خزری در بیشتر مناطق استان (گاهی با سرعت تند تا نسبتاً شدید بویژه در مناطق شمالی، نوار شرقی و بخش هایی از مناطق مرکزی)، دمای هوا به‌طور نسبی کاهش یافته و هوای خنک تا اوایل هفته آینده تداوم می یابد.

فاجعه هولناک / کشف جسد زن جوان و نوزادش در خانه

بر اساس این گزارش طی ساعات شبانه و اوایل صبح در نوار شرقی، نواحی منتهی به استان گیلان و دامنه کوه های باغرو بارش باران پیش بینی می شود.

هواشناسی استان اردبیل اعلام کرده است: پیرو هشدارهای هواشناسی، در دو روز آینده نیز در ساعات بعد از ظهر و عصر از شرایط فصلی و محلی در مناطقی از استان بویژه در مناطق کوهستانی، دامنه کوهستان سبلان و شهرستان های اصلاندوز، انگوت و گرمی رشد ابرهای همرفتی گاهی توام با رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد رخداد تگرگ انتظار می رود.

مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان اردبیل بر لزوم توجه به توصیه‌ها و رعایت موارد ایمنی برای جلوگیری از خسارات احتمالی تاکید کرده است.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

به گزارش ایرنا ، طی هفته‌های اخیر بارش‌های رگباری منجر به وقوع چندین فقره سیل مهیب در سطح استان اردبیل شده است.

کانون سیل‌های شهرهای گرمی، بیله سوار، انگوت و مشگین‌شهر بوده است و تاکنون هفت نفر بر اثر سیل جان خود را از دست دادند، ضمن اینکه در این مدت مسیر اردبیل - سرچم یک بار و مسیر گرمی بیله‌سوار ۲ مرتبه بر اثر سیل مسدود شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید