نماینده مجلس تهدید کرد/ معاون سیاسی تا شنبه عزل نشود، استیضاح وزیر کشور قطعی است

کدخبر: ۵۸۱۳۷۳
یک نماینده مجلس تاکید کرد: مجلس راضی به فقط لغو بخشنامه نیست، عزل آقای غلامرضا خواسته‌ همه نمایندگان است، الان بیش از ۱۰۰ نماینده استیضاح وزیر کشور را امضا کردند تا شنبه اگر عزلی صورت نگیرد، استیضاح قطعی است.
نماینده مجلس تهدید کرد/ معاون سیاسی تا شنبه عزل نشود، استیضاح وزیر کشور قطعی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا سید غنی نظری خانقاه نماینده مردم اردبیل ، در خصوص جلسه غیرعلنی نمایندگان با وزیر کشور گفت: نمایندگان در این جلسه به وزیر کشور یادآوری کردند که حضرت آقا تاکید بر تعامل قوا دارند. متاسفانه یک بخشنامه بسیار غلط و غیرحرفه‌ای فردی که یک روز کار سیاسی نکرده و شده معاون سیاسی شرایط را اینطور به جامعه منتقل کرده که میان قوا اختلاف وجود دارد. این هم از آن کارهاست که پزشک می‌شود مسئول راه و شهرسازی، بعد آن کسی که کشاورزی خوانده می‌شود فرماندار در نتیجه این بخشنامه غیرحرفه‌ای توسط یک فرد غیرسیاسی صادر شده است.وی ادامه داد: این موضوع باعث شده که نگرش مردم به دولت و مجلس اینگونه باشد که این‌ها اختلاف دارند در حالی که ما اختلافی نداریم، ما همه نوکر مردم هستیم و در راستای فرمایشات حضرت آقا باهم وحدت هم داریم.

قولی که وزیر کشور به نمایندگان مجلس داد

نظری تصریح کرد: همه نمایندگان به اتفاق گفتند این بخشنامه غلط است و آقای وزیر کشور هم قبول داشت که غلط است اعلام کرد که من بخشنامه را لغو کردم؛ اما ببینید ما یک سیاست اعلامی داریم و یک سیاست اعمالی اکنون این بخشنامه لغو شده اما بعداً می‌گویند که مجلس فشار آورد و لغو شد اما شما کار خودتان را انجام دهید.

وی تاکید کرد: موضوع دیگر اینکه مجلس راضی به فقط لغو بخشنامه نیست، عزل آقای غلامرضا خواسته‌ همه نمایندگان است، الان بیش از ۱۰۰ نماینده استیضاح وزیر کشور را امضا کردند تا شنبه اگر عزلی صورت نگیرد، استیضاح قطعی است. به این خاطر که نماینده‌ای که نتواند از حیثیت خودش دفاع کند چطور می‌تواند از مردم دفاع کند. اینجا ایستاده سر مرا ببرند آیا می‌توانم برای مردم منطقه‌ام خدمت ارائه کنم؟

نظری عنوان کرد: البته یک نماینده باید خیلی ضعیف باشد که بخواهد با بخشدار و فرماندار رأی بیاورد به والله ما دنبال نوکری مردم هستیم. نگرانی ما از بخشنامه این است که موضوع تقابل بین دولت و مجلس را به جامعه می‌رساند، نگرانی این است که نماینده به چه کسی می‌تواند تذکر بدهد؟ با این بخشنامه به هر دستگاهی تذکر بدهیم، می‌گویند به ما بخشنامه شده است. لذا منتظر عزل معاون وزیر کشور هستیم.انتشار بخشنامه معاون سیاسی وزیر کشور مبنی بر عدم همراهی مقامات سیاسی و بخشداران و فرمانداران با نمایندگان در سال منتج به انتخابات مجلس در روزهای اخیر موجب جنجال میان نماینگان مجلس و دولت شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید