رئیسی: اگر به دو سال پیش برگردیم دوباره در انتخابات حضور پیدا می کنم/ پشیمان نیستم

کدخبر: ۵۸۱۳۸۷
رئیسی درباره علت حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، متذکر شد: در انتخابات طبیعتاً کاندیدها هر یک با انگیزه شرکت می‌کنند و با یک سخنان و وعده‌ها و تحلیلی از شرایط و ماهیتی که وجود دارد، در انتخابات شرکت می‌کنند.
رئیسی: اگر به دو سال پیش برگردیم دوباره در انتخابات حضور پیدا می کنم/ پشیمان نیستم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس رئیس‌جمهور در نهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در پاسخ به این سؤال اگر به دو سال قبل برگردید، باز هم وارد این عرصه خواهید شد؟، گفت: همانطور که اشاره کردید در انتخابات طبیعتاً کاندیداها با انگیزه شرکت می‌کنند، آن چرا که احساس می‌کردم این بود که شرایط شرایط خاصی است و ناامیدی بر مردم غالب شده است.

وی افزود: شرایط اقتصادی طبق نگاه مردم این طور بودکه  شرایط باید تغییر کند و نگاه من این بود که باید در این مقطع انجام وظیفه کرد؛ برای مشارکت بیشتر مردم در انتخابات اگر برگردیم به دو سال قبل، مسئولین صاحب‌منصب می‌گفتند که این شرایط از شرایط جنگ هم بدتر است و گاهی به من می‌گفتند می‌خواهید با شرایط موجود چه کنید؟

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه در آن مقطع، وضعیت بودجه، فروش نفت و ... شرایط خاصی را بر کشور حاکم کرده بود، گفت: اگرچه این شرایط محصول دشمنی دشمنان است، اما عملکرد دولت نیز در این ماجرا نقش داشت؛ احساس کردم اگر وارد عرصه نشوم خلاف تکلیفم عمل کرده‌ام.

رئیسی تأکید کرد: برای اینکه مشارکت بیشتر شود، برای بررسی مجدد صلاحیت کسانی که در آن زمان ردصلاحیت شده بودند، وارد شدم، البته خودشان هم گفتند اگر وارد عرصه می‌شدیم نتیجه انتخابات تغییر نمی‌کرد، همه تلاش‌مان این بود که اول مشارکت افزایش پیدا کند، ناامیدی مردم تبدیل به امید شود و زمنیه‌ای ایجاد شود برای اینکه بتوان کار کرد تا شرایط به نفع مردم و زندگی آن‌ها تغییر کند. اگر زمان به عقب برگردد، همین تصمیم را دوباره می‌گیرم و پشیمان و نادم نیستم.

وی با تأکید بر اینکه اهل عافیت‌طبی نیستم، افزود: از دوره نوجوانی و جوانانی و انقلاب در این سختی‌ها بوده‌ام. باید بتوانیم گره‌ای بگشاییم و کاری برای مردم انجام دهیم.

گفتگوی کامل تلویزیونی رئیسی را با تیتر این دولت ثابت کرد می‌توان نفت فروخت و پولش را گرفت بخوانید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی